Beantwoorden
toot
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

DHCP probleem - printer krijgt geen IP-adres van modem

Ik heb verleden week een nieuwe modem/router geïnstalleerd

toot_0-1673278214397.png

 

Alles werkt naar behoren behalve de printer die krijgt geen address van de router en eigent zichzelf 169.254... toe.
Andere kabel, andere poort op de switch, switch waar nog 2 computers, een Yamaha versteker en een Sonos hangt: dat allemaal geprobeerd. 
Ook de printer rechtstreeks aan de router gehangen.

De netwerkprinter werkte perfect op de vorige modem/router.

Enige suggesties ?

 

thanks

Luc

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: DHCP probleem

0 Likes
6 reacties
Ex-Netweter
 

DHCP probleem - printer krijgt geen IP-adres van modem

De printer naar fabrieksinstellingen resetten.
De handleiding van de printer lezen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

DHCP probleem - printer krijgt geen IP-adres van modem

Kan je manueel geen IP adres instellen op je printer. Zoiets bijvoorbeeld:

 IP 192.168.0.20

Gateway 192.168.0.1

Subnetmask 255.255.255.0

DNS 8.8.8.8

En dan kijken of je PC de printer vindt aan de hand van dat IP adres.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Brent_
Ex-Moderator
Berichten: 11
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

DHCP probleem - printer krijgt geen IP-adres van modem

Ik heb de geplaatste afbeelding afgekeurd omdat de MAC-id van de modem zichtbaar is. Wil je de afbeelding opnieuw posten, dan blur je best de MAC-id.


Brent | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DHCP probleem - printer krijgt geen IP-adres van modem

Misschien kan de router om een of andere reden uw printer niet zien ... Probeer eens bij wijze van test UPnP aan te zetten. Niet vergeten het na de test weer af te zetten want erg veilig is dat niet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DHCP probleem - printer krijgt geen IP-adres van modem

Minstens met bepaalde modellen van Canon printers wordt er bij de verbinding niet enkel gekeken naar het SSID, maar ook naar het Mac adres. Het volstaat om de Wifi verbinding opniew te maken.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

DHCP probleem - printer krijgt geen IP-adres van modem

*Upnp zou ik persoonlijk voor de gewone mens juist wel aanraden. Universal plug &play zorgt ervoor dat mensen zonder kennis direct (normaal gezien) zonder technische kennis kunnen gebruiken. Zorgt er ook voor dat toestellen in zelfste netwerk makkelijker herkent worden. Hoe meer je dicht timmert, hoe meer kans op mizerie des te moeilijker het voor de gewone mens wordt.

*Kijk ook eens op je modem bij firewall of je Gefragmenteerde IP-pakketten op blokkeren of toestaan hebt.?

*Alleen voor test, in modem instelling tijdelijk je firewall uitzetten*

*Ook zien dat je dhcp hebt aanstaan op je pc voor het automatisch toekennen van ips door modem. Ook checken dat je pc bij netwerkinstellingen op private staat en dus toestellen automatisch aanvaard in eigen netwerk,

Afbeelding Netwerk op pc private zetten voor printer.

*Kijk ook eens op je website of je bij software van je printer geen programma hebt, dat eigenlijk de connectie instellingen van printer voor jou reset en goed zet of eventuele fouten weergeeft, en oplost (in zovere mogelijk) ik weet dat bv toen ik nog hp had dat dit wel werkte. (Andere merken hebben mss ook zo een software.

*Mss ook eens de print spooler uit en aan zetten op pc? Link Print spooler herstarten .

*Als laatste redmiddel met een heel diep en grondig software, alle files en mappen, registers en dll's verwijderen zoals bv "revo uninstaller" en printer opnieuw installeren met laatste nieuwe software/driver versie van pc

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes