Beantwoorden
Cynni
Freshman Weetjesweter
Berichten: 20
Laat de zon in je hart! Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest!

Access point met powerline

Hallo 🙂

 

Ik zou graag een accespoint installeren via een powerline zodat ik geen kabel door heel mijn huis moet jagen zodat ik boven internet heb.

 

We hebben meerdere digiboxen aangesloten aan een powerline en deze werken perfect. Maar wanneer ik de access point aansluit aan de powerline dan is er geen verbinding. Laptop vindt de access point, maar maakt geen verbinding met het internet. De access point op zichzelf werkt wel.

 

Iemand ervaring met het aansluiten van een access point aan een powerline?

 

Alvast bedankt


Cynni

 

 

Tags (2)
0 Likes
21 reacties
Cynni
Freshman Weetjesweter
Berichten: 20
Laat de zon in je hart! Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest!

Access point met powerline

kvind het ook raar.  Ik krijg de ssid van de access point te zien en kan het wachtwoord intikken maar maakt geen verbinding. En als ik kijk naar de powerline is het middelste ledje uit. wilt zeggen, volgens de handleiding: "er is geen powerline verbinding met een andere powerline adapter." 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Access point met powerline

Dan werkt het niet hè 😄

Probeer eerst eens de powerlines te koppelen?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cynni
Freshman Weetjesweter
Berichten: 20
Laat de zon in je hart! Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest!

Access point met powerline

ja ik weet het, maar bij de digiboxen werkt het wel.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Access point met powerline

Digiboxen werken ook zonder internet 🙂

Als dat lampje niet brand dan werkt het niet of niet fatsoenlijk. Probeer eens de handleiding te volgen om ze te laten werken?
Als dat niet lukt steek ze dan eens in stopcontacten naast elkaar als het dan wel werkt dan ligt het aan je stroomnet en kun je niets doen.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cynni
Freshman Weetjesweter
Berichten: 20
Laat de zon in je hart! Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest!

Access point met powerline

ik bedoel dat ik met de digiboxen nog films kan huren en dat kan je niet zonder internet verbinding. En ik zal dat eens proberen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Access point met powerline

Is de bijgekochte PWL wel van hetzelfde type?

Wat je eens kan proberen is:

Alle powerlines in je huis naast elkaar op een stekkerblok steken. Vervolgens alle pwl naar fabrieksinstellingen resetten door 12 seconden op het knopje te drukken. En dan van vooraf aan beginnen.

PWL nummer 1 ( de laatst aangeschafte) 2 seconden knopje indrukken loslaten en kijken of het pinkt

Powerrline 2 ( eender welke) 2 seconden knopje indrukken zodat die ook begint te pinken en dan wachten tot ze elkaar gevonden hebben. Powerlampje en netwerklampje moeten branden, aansluiting UTP kabel niet wat er zit er geen in.

Vervolgens opnieuw PWL 1 2 seconden tot het pinkt en dan PWL 3 ook 2 sec;  tot ze elkaar gevonden hebben.

Zelfde procedure met eventueel een 4e PWL.

Eens ze allen op elkaar afgesteld zijn dan pas kan je ze op de juiste plaats steken en controleren of je electriciteits netwerk goed werkt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cynni
Freshman Weetjesweter
Berichten: 20
Laat de zon in je hart! Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest!

Access point met powerline

Wow, het heeft gewerkt! Dankuwel. Ik drukte altijd de knopjes verkeerd in en nu was het juist. Ben super blij nu.

0 Likes