Beantwoorden
Buddha
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Beschikbaarheid Telenet modem only

Hallo

Ik zou overstappen naar UDM of UDR ifv eigen security, VPN, meer thuiswerk etc.

Telefonisch zei Telenet dat modem-only niet meer bestaat?

Wat zijn mijn opties dan?

 

Dit zijn de enige opties lijkt het: https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-modem/ De 8560E dan nemen en die modem only configureren ook al is het geen modem only? Ik vond onderstaande in een post van 2 jaar geleden.

 

of zijn er betere opties? 

 

De WAN port van CV8560E is niet geconfigureerd.

Wat je kunt doen, is de UDM aansluiten op een LAN port van de CV8560E.

Voorvolgens inloggen op mijn.telenet, en daar kijken welk MAC adres de UDM gebruikt. Vervolgens dit MAC adres copy-paste'n in de settings Bridge MAC passthrough in mijn.telenet.

Daarna zal de UDM een publiek IPv4 adres ontvangen, zonder dat het verkeer in de CV8560E router ge-NAT wordt.

 

thanks!

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Modem-Only niet meer mogelijk?

6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beschikbaarheid Telenet modem only

Dat is het juiste antwoord dat je zelf formuleert. Velen zijn je reeds voorgegaan. Dus proberen maar. Indien je dergelijke modem/router niet hebt kan je die gaan inruilen in een Center. Best eerst eens bellen of die voorradig is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DolfkeB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Beschikbaarheid Telenet modem only

Inderdaad, ik had ook een (verouderde) Telenet only-modem, welke nou is vervangen door de laatste versie van een Docsys Router welke veel betere snelheid geeft.

 

Op de hoger beschreven manier kan je de dubbele NAT uitschakelen, dit werkt zeer goed.

Buddha
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Beschikbaarheid Telenet modem only

Ik heb mijn modem ingeruild eergisteren, UDM aangeschaft, bridgen ingesteld en nu werkt alles lekker. Zelfs met full IDS en IPS on haal ik 300 mbps, net meer dan met telenet modem alleen.

no questions asked in telenet center, inwisselen ging vlot, wel zeer arrogante medewerkers die hun eigen producten niet kennen… en als je dan zacht aangeeft dat dit of dat toch net anders in elkaar zit, geloven ze je niet… en blijven ze op hun standpunt. Ga daar maar eens als leek binnen voor advies…

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beschikbaarheid Telenet modem only

@BuddhaIk beweer niet dat ik er alles van kan, heel verre van zelfs, maar er zijn nog veel misverstanden onder would-be IT'ers  maar ook onder degenen die er zogezegd voor gestudeerd hebben. Of ze maken het zo ingewikkeld dat ze het zelf niet meer vinden. Rechtlijnig en soms simpel oplossen zit er bij sommigen niet in. Ik ben ooit bij een persoon geweest wiens huis in elke kamer een UTP aansluiting was. Met IT studerende zonen en IT kenissen bij die zonen, die er niet in geslaagd waren om een centrale netwerk printer aan te spreken. Ze hadden ondertussen wel al honderden euro's aan powerlines, extra routers enz. geïnstalleerd. Na afloop een volle curverbak en geen kleintje aan onnodig materiaal. Ik heb meer werk gehad om alles in kaart te brengen dan om uiteindelijk een deftig netwerk te maken achter een standaard HGW van Telenet. Inclusief een soort cloud-oplossing op zijn NAS zodat zijn documenten zowel thuis of van ergens anders aanspreekbaar waren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Buddha
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Beschikbaarheid Telenet modem only

Grappig, heb identieke zaken meegemaakt. Gezinnen met tonnen materiaal waar niets werkte. Eens je alles in kaart brengt, wegdoet wat niet nodig is, werkt alles op eenvoudige manier en heb je idd een hoop trash 🙂 Maar okay, dat zijn particulieren, of ze er nu voor gestudeerd hebben of niet.

Telenet medewerkers is iets anders he... Wij betalen die mensen indirect he via onze abonnementen... als je voor iets betaalt, mag je iets verwachten?

een voorbeeld: Dame in telenet center was stellig dat de CV8560E geen router is en je echt wel eigen router nodig hebt. Ik zei nee hoor, CV8560E is ook een router, e-router lol what's in a name, maar gewoon zonder Wifi. Geloofde ze niet. En toen sprak ze niet meer tegen me, haar collega die mijn omruiling afhandelde gelukkig wel 🙂

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beschikbaarheid Telenet modem only

@BuddhaSommigen worden alleen maar aanvaard om te verkopen, niet om hulp te bieden. Al kraam je baarlijke nonsens uit, als je maar verkoopt. Terloops gezegd, Wat een modem, een router, een switch en Wifi AP en dergelijke is daar hebben niet alleen particulieren last mee. Ik zag het laatst ook opduiken in zogenaamde vakliteratuur, artikel gemaakt door een journalist die ook duidelijk last had met het onderscheid tussen een modem en een router. Was constant bezig over het instellen van de modem terwij hij het duidelijk over routerinstellingen had. Maar daar zijn de leveranciers en producenten de grote schuld van. Ze gooien het allemaal op een hoopje. En de klanten maar kopen, vooral online.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes