25.010
netweters
|
153.852
antwoorden
|
20.867
vragen
|
Ik heb een Wireless modem 3.0 (DOCSIS). Is het mogelijk deze in bridgemodus te zetten, zodat ik een router van werk kan installeren om in te kunnen loggen op werk via remote desktop? Zo ja, hoe doe ik dat?
Zo ja, waar moet ik nog aan denken ivm aansluitingen? Ik dacht Wireless modem 3.0 (DOCSIS), hierop sluit ik aan de router en vervolgens een switch met 16 poorten (aangezien ik veel verbindingen heb) en op deze switch alle aansluitingen of moet ik de HD boxen om TV te kijken direct aansluiten op de modem?
Alvast bedankt voor de reacties!
@Ex-Netweter schreef:Ik heb een Wireless modem 3.0 (DOCSIS). Is het mogelijk deze in bridgemodus te zetten, zodat ik een router van werk kan installeren om in te kunnen loggen op werk via remote desktop? Zo ja, hoe doe ik dat?
Zo ja, waar moet ik nog aan denken ivm aansluitingen? Ik dacht Wireless modem 3.0 (DOCSIS), hierop sluit ik aan de router en vervolgens een switch met 16 poorten (aangezien ik veel verbindingen heb) en op deze switch alle aansluitingen of moet ik de HD boxen om TV te kijken direct aansluiten op de modem?
Alvast bedankt voor de reacties!
Een router van het werk daarop installeren bij jou thuis via bridge of eender wat zal hoegenaamd geen nut hebben. Jij hebt een verbinding via uw Home gateway met het internet.
Dan kan je een VPN verbinding maken naar je werk en van daaruit een remote desktop connectie maken omdat je dat op het netwerk van je werk zit. (Is meer of minder veilig naargelang het type VPN verbinding)
Een andere manier is: Het publieke IP adres van je werkgever te weten komen. Hopelijk een vast IP adres.
Dan moeten ze op hun router (op het werk de RDP poort open zetten naar het IP adres van je PC op het werk. Is totaal niet veilig.
Een VPN verbinding kan je maken via de server van het werk als dit toegelaten wordt of als er een betere router staat kan je dit op de router instellen.
Niet simpel en weet waar je aan begint of toch de ITer op het werk voor zover er een is.
Bedankt voor uw reactie.
Het is goed mogelijk dat ik het niet goed weet hoe de connectie met het werk wordt gemaakt en dat ik het verkeerd heb aangegeven.
Onze ITer op werk gaf aan dat hij op werk een nieuwe router gaat plaatsen en dat hij mij een router mee gaat geven en deze van te voren zal instellen. Het was voor hem van belang om te weten of ik mijn modem in bridgemodus kan zetten.
Dus voor mij is het van belang om te weten of het mogelijk is om de modem in bridgemodus te zetten en zo ja, hoe doe ik dat?
Bij voorbaat dank!
Blijf er aub af om een router achter een router te plaatsen. Voor niets nodig. Uw IT er moet enkel zorgen dat hij uitlegt hoe jij een VPN verbinding moet maken met jou werk.
Ik vraag mij in godsnaam af hoe hij een router die bij jou moet staan gaat configureren dat jou PC automisch een VPN verbinding gaat maken met je werk.
Mijn beide dochters werken allebei bij een bank. Zij werken soms van thuis uit met hun laptop in verbinding met hun werk. Dat is een VPN verbinding weliswaar zeer gesofisticeerd met citrix e.d. voor maximale beveiliging. Het is tenslotte een bank. En dit allemaal gewoon via hun Telenet router.
Maar dit terzijde, Hij zal wel weten wat hij doet, denk ik, hoop ik.
Maar die extra router zou je dan best wel bekabeld aansluiten naar je Telenet Home Gateway met een vast IP adres in de range van de Telenet Home Gateway. En DHCP uitschkelen en firewall enz.. Noem het bridge modus voor mijn part, ik noem het gewoon " van je router gewoon een AP switch maken " En dat kan je alleen op de bijgeplaatste router niet op die van Telenet.
Ofwel vraag je een gewone modem en plaats je daarachter uw router want een modem/router kan je niet in bridge zetten.
Hou het simpel, het is al moeilijk genoeg.