Beantwoorden
Nivek
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
π-DAY! Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CH8568LG herstart zichzelf bij veel connecties

Beste,

 

ik heb een CH8568LG staan. Deze herstart zich meermaals per dag en dit komt volgens mij als er veel wireless clients aanhangen. In totaal heb ik ongeveer 35 connecties waarvan er 4 bedraad zijn. 

als ik de WiFi afzet en een TP-Link archer AX73 als AP zet herstart de modem niet meer. 

ik vind het niet kunnen dat we zoveel moeten betalen en de hardware van Telenet dit niet aankan. 

iemand nog oplossingen zonder externe apparatuur?

0 Likes
7 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG herstart zichzelf bij veel connecties

Ruil je CH8568LG om voor de CV8560E en hang er zelf een router aan WiFi 6 naar eigen keuze.

0 Likes
Nivek
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
π-DAY! Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CH8568LG herstart zichzelf bij veel connecties

Het enigste wat me tegenhoudt is dat ik Safespot gebruik wat standaard in OneUp zit. Als ik mijn router alles laat doen, werkt Safespot niet meer en moet ik Homeshield van Tp-link aanschaffen, dus dubbele kost. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

CH8568LG herstart zichzelf bij veel connecties


@Nivek  schreef:

 

ik vind het niet kunnen dat we zoveel moeten betalen en de hardware van Telenet dit niet aankan.


Zoveel betalen is jouw keuze. Dat moet niet.


@Nivek  schreef:

 

iemand nog oplossingen zonder externe apparatuur?


1) Telenet vragen om je huidige modem te vervangen door de nieuwe F@ST3896LG-TN:  https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet Ik kan niet garanderen dat dit een oplossing is, op papier heeft deze modem wel een betere chipset en Wifi 6, maar met de aangepaste firmware die Telenet daarop zet, weet je nooit.

2) De FRITZ!Box 6690 Cable aankopen en aan Telenet vragen om het CM MAC en MTA MAC aan hun database toe te voegen, zodat de modem met het Telenet-netwerk kan verbinden.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG herstart zichzelf bij veel connecties

 De FRITZ!Box 6690 Cable aankopen en aan Telenet vragen om het CM MAC en MTA MAC aan hun database toe te voegen, zodat de modem met het Telenet-netwerk kan verbinden.

 

Antwoord.

Jij geloofd nog in sprookjes zekers.

Bij Telenet zijn ze niet gek.

F@ST3896LG-TN is minstens zo goed.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CH8568LG herstart zichzelf bij veel connecties

Zoals altijd is het beter om je thuisnetwerk zoveel mogelijk in eigen hand te houden. Ergens is het begrijpelijk dat een provider apparatuur voorziet die voor het gros van de klanten voldoet. En 35 connecties is nu niet bepaald een doorsnee aansluiting. Moet een provider iedereen van een Porsche voorzien waar de doorsnee klant voldoende heeft aan een Golf? Ik ben ergens altijd al tevreden als een provider ervoor zorgt dat ik een goede aansluiting heb, en dat heb je, en als de "betere" gebruiker zorg je beter voor de rest zelf. Trouwens iedere Wifi heeft zijn beperkingen qua connecties, alleen de recentere WiFi (Mesh) routers en AP's hebben grotere bandbreedte en gaan beter om met de beschikabre bandbreedte.

Maar troost je, ik vermoed dat er binnenkort terug een modem only komt, maar nu heb je al de HGW met mac bridge, en dan ben je zelf verantwoordelijk voor uw Wifi en uw thuisnetwerk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG herstart zichzelf bij veel connecties

Telenet houd liefst alles in eigen beheer,dat zorgd voor hun de minste problemen.

Telenet verdiend het meest aan de midden en lagere klasse.Daar bevind zich het gros van de klanten.

Die enkele klanten die een modem only willen.Is nog niet voor morgen,als hij er nog ooit komt???

Hun nieuwe HGW worden ook steeds beter,only gewoon overbodig.

En op zoek naar FTTH kan voor die enkele mischien nog jaren duren.

Voor heel Belgie kan genieten van FTTH zijn we minstens 20 jaar verder.Alle straten en stoeppen openbreken.

Terwijl Telenet gewoon elke Node van  'n upgrade moet worden voorzien,nieuwe technieken,zonder een spade in de grond te steken.

Nieuwe verkaveling en nieuwe wijken krijgen zowiezo glasvesel.

En overstappen naar een koper provider max 100Mbps anno 2023 zullen ze niet doen.

Dat weet Telenet maar al te goed.

 

Modem only vermoeden wil niets zeggen,heb je ergens 'n link ? 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CH8568LG herstart zichzelf bij veel connecties

Nee, dat is informele informatie. Maar wanneer en hoe zijn ze nog aan het onderzoeken, er is nog niets beslist.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes