Beantwoorden
NotoriousP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

CH8568LG regelmatig disconnects met TV Flow & gaming

Beste,

Wij merken dat Telenet Flow regelmatig disconnect, moet laden en zijn kwaliteit verlagen om dan vrij snel terug naar originele kwaliteit over te gaan.

Ook bij het gamen komt dit probleem voor. Korte disconnects, die wel frequent voorkomen. Zowel de PC als TV zijn aangesloten via UTP kabel rechtstreeks op de modem.

Ik vermoed een soort van package loss hier, ik lees er veel over dat anderen dit ook voorhebben met de CH8568LG.

Wij zijn net verhuisd en hebben toen de nieuwe modem gekregen. Dit probleem is al aanwezig sinds het begin... Nooit voorgehad in de vorige woning met dezelfde toestellen, enkel oudere modem...

Ik heb nergens een oplossing gevonden dus hoopte dat iemand hierrond toch kon helpen. De enige mogelijke oplossing die ik zag was een andere modem combineren met router en dan MAC adres instellen dat vrije doorgang geeft maar volgens mij kan dit typisch maar met 1 MAC adres dacht ik, dus lost het probleem niet op als ik tegelijk Flow wil opzetten op TV en wil gamen.

Hopelijk is hierrond al meer geweten...

Groeten en bedankt.

 

0 Likes
5 reacties
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 203
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

CH8568LG regelmatig disconnects met TV Flow & gaming

Packet Loss kan natuurlijk, maar vraag is waar dan:

1. modem ?

2. gebruikte eth kabel ?

3. ergens buiten op het kabelnetwerk (storingen, ...) ?

 

Is niet altijd makkelijk vast te stellen.  De verhuis betekent ook andere area waar je woont vermoed, tenzij je maar straat verder bent gaan wonen natuurlijk. 🙂

Enkel 2 zal vrij makkelijk te testen zijn vermoed ik, andere kabels, eventueel eens andere poort in de modem, rest is stuk lastiger en zal vermoedelijk via klantendienst of techniker moeten lopen.

Modem met passthrough kan, en inderdaad 1 router, maar meerdere devices natuurlijk.  Enkel, als oorzaak op telenet kabel ligt, gaat dat niet helpen vermoedelijk

0 Likes
Ex-Netweter
 

CH8568LG regelmatig disconnects met TV Flow & gaming

Bij een verhuis is het goed mogelijk dat je lagere snelheden of een minder stabiele verbinding hebt op het Telenet-netwerk aangezien de sterkte van het coaxkabelsignaal van adres tot adres verschilt.  De oorzaak van packet loss zijn vaak storingen op de coaxkabelfrequenties die de Telenet-modem gebruikt, en als je ver van een Telenet-node woont, is de kans dus groter op storingen.

Met een WinMTR-test kan je packet loss meten op je internetverbinding, doe dit steeds met een PC rechtstreeks op de Telenet-modem: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/6743-packet-loss-meten-windows-met-winmtr/#packet-loss_...

De eerste twee hostnames ( 192.168.0.1 en XX-XX-XX-X.access.telenet.be) zijn je Telenet-modem.

Mogelijks veroorzaakt de Telenet-modem ook zelf packet loss wanneer de processor te zwaar belast is. Eventueel kan je uitproberen of de packet loss verdwijnt wanneer je je de Telenet-modem "ontlast" van alle niet-noodzakelijke belasting:

  • Draadloos signaal Telenet-modem volledig uitschakelen (Wifi
  • Safespot+ en Safesurf volledig uitschakelen (hiervoor draait er software op de Telenet-modem)

Een eigen Wifi-router in combinatie met de CV8560E (Telenet-modem zonder Wifi) in bridge-mode (MAC pass-through) is de beste kans om packet loss-problemen met bepaalde Telenet-modems te vermijden. Vanzelfsprekend kan je op je eigen Wifi-router alle toestellen aansluiten die je maar wil.

Als het packet loss-probleem zich op het Telenet-coaxnetwerk bevindt, moet Telenet een SWAT-technieker sturen om de coaxkabel bij je thuis en in de straat uit te meten om de oorzaak te vinden.

 

0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 203
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

CH8568LG regelmatig disconnects met TV Flow & gaming

Als het echt het coax netwerk is zal, ondanks de "lagere" belasting van CV8560E + router, er weinig of geen verschil zijn tov de huidige docsis 3.1 device lijkt me, gezien die op coax/docsis level vrij identiek gaan zijn.

Je fixt typisch geen issues op coax door een routed oplossing te gaan vervangen met een "bridged+router" oplossing.  Het adden van de router op zich kan ook side effects hebben, dus beetje opletten hier lijkt me.  Kan een way around zijn, packet loss op coax ga je zowel op router als bridge+router voelen, tenzij die natuurlijk erg klein zou zijn.

Maar opgelet, probeer eerst de easy checks alvorens alles overhoop te gooien misschien, teneinde op einde vd rit niet met hetzelfde probleem te blijven zitten

0 Likes
NotoriousP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

CH8568LG regelmatig disconnects met TV Flow & gaming

Bedankt voor de info!

Alvast geen packet loss te zien op de modem... dan toch maar eens telenet bellen voor de coax.

0 Likes
NotoriousP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

CH8568LG regelmatig disconnects met TV Flow & gaming

Update:

Technieker is langs gekomen, zei dat de CH8568LG een slechte modem was die veel problemen gaf.

Daarom heeft hij 'de nieuwste' modem geinstalleerd en de coax kabel vervangen, alles zou nu OK moeten zijn volgens hem.

Ik volg het op, Flow heeft al wel een keer vast gehangen... afwachten dus.

0 Likes