Beantwoorden
Booo
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

CV8560E-modem verbinden met een TV-box

Hoi iedereen,

 

Na alle verschillende reacties te horen, wat betreft de mogelijkheden tv box - cv8560e,

wil ik graag het eens weten voor de zekerheid;

 

Kan je een tv box aansluiten via utp rechtstreeks in de modem(cv8560e), interactiviteit aanwezig en alles 

 

Of dien je via een switch te werken ?

 

Of beter een Acces Point achter je modem en daarop alles aansluiten ? 

 

Als je zo een opstelling hebt:

 

Modem-utp-switch-utp tvbox

Modem- Utp-router-utp computer

 

Geeft dit geen vertraging op je snelheid omdat er een poort wordt opgesplitst?

 

 

 

 

 

 

 

 

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CV8560E-modem verbinden met een TV-box

Ja, hoor. Je kan zeker uw tv-box daar op aansluiten. Maar je kan uiteraard ook een switch aansluiten en dan verder werken. Met de modem router alleen kan je maar 4 toestellen aansluiten. Als het niet echt nodig is vermijd dan een extra router aan te sluiten. De genoemde modem router is al een router. Voor de rest kan je zoveel switchen, ap’s, printers, Nas enz. Aansluiten als je wil.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Booo
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

CV8560E-modem verbinden met een TV-box

Thx voor de info.

 

Telenet zelf melde dat het in de praktijk kan. Maar dat je waarschijnlijk geen interactiviteit gaat krijgen.

 

Hoe bedoel je eigen router vermijden? Vind de wifi momenteel echt niet goed van HGW docsis 3.1, ( wegvallen, constante linksnelheids verschillen kanalen veranderen en kanalen opsplitsen geen verschil. Telenet zelf zegt dat dit nog een "kinderziekte" is.

 

Gaat mijn speedtests of wifi niet veel hoger zijn met een eigen router ? PS: momenteel krijg ik een router die ik nog heb liggen niet verbonden met internet. Kan geen Mac pass doen ofzo...

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

CV8560E-modem verbinden met een TV-box


@Booo  schreef:

Na alle verschillende reacties te horen, wat betreft de mogelijkheden tv box - cv8560e, wil ik graag het eens weten voor de zekerheid;

 

Als je zo een opstelling hebt:

Modem-utp-switch-utp tvbox

Modem- Utp-router-utp computer

 

Geeft dit geen vertraging op je snelheid omdat er een poort wordt opgesplitst?


Voor wat ik begreep uit jouw andere topic, wil je de router die je nog liggen had gebruiken om een WiFi probleem op te lossen. Je hebt dus de "routerfunctie" niet nodig, alleen de "WiFi functie" ...

 

In dat geval zou ik jou adviseren:

  • vergeet Mac-passtrough.
  • Stel de router in als access point (als je het exact type doorgeeft kunnen we je hierbij waarschijnlijk helpen)

Dan is het antwoord op jouw vraag eenvoudig:

Neen, het maakt voor de snelheid absoluut niet uit waar je de TV-Box (of andere lokale netwerkapparaten) aansluit:

  • direct op de Telenet modem (je bedoelt waarschijnlijk de CV8560E).
  • of achter een switch die verboden is met de modem.
  • of achter een router (ingesteld als AP) die verbonden is met de modem.

Alles is één netwerk, en voor de snelheid maakt het dus geen verschil of je poorten "opsplitst".

Let wel: je snelheid wordt wel beperkt tot 100 Mbit/s als jouw switch of router (ingesteld als AP) geen gigabit poorten heeft ...

0 Likes
Booo
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

CV8560E-modem verbinden met een TV-box

Hoi,

 

Mijn router is de NETGEAR R6300, versie weet ik nie.

 

Ik heb wel al een acp besteld van Telenet. Ik wil gewoon even weten, of het wifi probleem aan de modem ligt of niet.

 

Als dit puur de modem is, wissel ik deze met een 8560e en sluit ik die router aan. 

 

 

0 Likes