Beantwoorden
Tijsko
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your second party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Werkt CH7465LG-TN enkel als router of ook als switch?

Mijn ouders hebben onlangs hun netwerk gewijzigd. Waar voorheen de meeste internetverbindingen van router via switch verliepen, gaan de meeste nu rechtstreeks vanuit de router: CH7465LG-TN. 

 

Voorheen was het mogelijk dat netwerktoestellen elkaar detecteerden wat nu niet meer het geval is. Daarom heb ik een vermoeden dat de CD7465LG-TN router van Telenet niet als switch functioneert.

 

Kan iemand mij daarover uitsluitsel geven? Is het mogelijk om in te loggen op de router om dit eventueel te activeren? Of is het best alle netwerkverkeer vanuit router via switch te laten verlopen zodat toestellen zich wel op hetzelfde netwerk bevinden?

 

@Lieselot91 heeft de titel bewerkt.

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Werkt CH7465LG-TN enkel als router of ook als switch?

@Tijsko  de CH7465LG is je modem. Dat is je modem / router die je hebt en die werkt niet als switch. Je kan wel een switch achter je modem plaatsen dat is geen probleem. 

Kan je ook aangeven wat je wil doen wat de opzet hiervan is? Want toestel kunnen elkaar niet detecteren ja maar wat is je plan wat wil je doen? 

Via 'mijn Telenet ' kan je ook de modem bereiken en daar dingen instellen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Werkt CH7465LG-TN enkel als router of ook als switch?


@patrick37  schreef:

de CH7465LG is je modem. Dat is je modem / router die je hebt en die werkt niet als switch. Je kan wel een switch achter je modem plaatsen dat is geen probleem. 


En waarom zou de CH7465LG niet als switch werken?

Zoals elke router met 4 LAN poorten, zijn de 4 LAN poorten intern via een switch met elkaar verbonden.

Pas als je méér dan 4 toestellen wilt aansluiten, heb je een bijkomende switch nodig.

Het zou dus voor je intern netwerk niets mogen uitmaken of je toestellen direct op de Telenet HGW of via een switch aangesloten zijn.

 

Indien dat niet zo is, dan is er iets mis met de "switch" van jouw modem.

Via "Mijn Telenet" kan je hier m.i. niets aan wijzigen.

 


@patrick37  schreef:

Kan je ook aangeven wat je wil doen wat de opzet hiervan is? Want toestel kunnen elkaar niet detecteren ja maar wat is je plan wat wil je doen? 


In een lokaal netwerk mag je toch altijd verwachten dat alle toestellen mekaar kunnen detecteren of mekaar "zien" (zowel bedraad als via wifi)?

Zoals bijvoorbeeld jouw smartphone jouw chromecast kan "zien" ? Of jouw PC jouw printer kan "zien"? Of die nu direct aangesloten is op de HGW, of via een externe switch zou toch niets mogen uitmaken?

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Werkt CH7465LG-TN enkel als router of ook als switch?


@Tijsko  schreef:

Mijn ouders hebben onlangs hun netwerk gewijzigd. Waar voorheen de meeste internetverbindingen van router via switch verliepen, gaan de meeste nu rechtstreeks vanuit de router: CH7465LG-TN. 

 

Voorheen was het mogelijk dat netwerktoestellen elkaar detecteerden wat nu niet meer het geval is. Daarom heb ik een vermoeden dat de CD7465LG-TN router van Telenet niet als switch functioneert.

 

Kan iemand mij daarover uitsluitsel geven? Is het mogelijk om in te loggen op de router om dit eventueel te activeren? Of is het best alle netwerkverkeer vanuit router via switch te laten verlopen zodat toestellen zich wel op hetzelfde netwerk bevinden?


Er is een probleem waar je normaal geen probleem verwachte. Het is moeilijk om te zeggen waarvhet probleem zich stelt met de informatie die je geeft.

Graag wat meer informatie van welke toestellen aangesloten waren. Dus hoe zag het netwerk van je ouders eruit vóór het weghalen van de switch. Zeker vermelden als er een nas of andere server is, ook toestellen die kunnen bereikt worden van buiten uit,

0 Likes