Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Chromecast & iPhone/iPad

Mijn moeder (in de familie ook gekend als "Tante Gadget") heeft zich een Chromecast 3 gekocht, dus mocht ondergetekende de boel gaan instellen. En ondanks het feit dat ik héél lang geleden een Performa 475 (4 MB RAM!) had ben ik tegenwoordig allergisch voor iOS. Ik kan daar gewoon niet mee werken. Zij heeft een iPhone 8 en een iPad Mini 3.

 

Enkele vragen:

 

1) Apps met ingebouwde casting (of "screen mirroring" à la Apple) kunnen we zonder problemen casten. Dus YouTube, Yelo Play, Steevie, ... werkt allemaal heel mooi.

 

Maar het zou ook leuk zijn moest ze bijvoorbeeld de app waarmee ze foto's bekijkt kunnen casten (of eender wat op haar scherm te zien is). Op mijn Pixel 3 kan ik gewoon alles casten wat op mijn scherm staat, dat is zo ingebouwd, maar voor iOS moet ik hiervoor een aparte app installeren, of apps van Google? Welke (liefst gratis) app is aan te raden? We hebben er eentje geprobeerd (TV Mirror) en na een minuut begon die al reclame te spuien, no, thank you, mam!

 

2) Het Ambient scherm toont een PIN-code voor de Gastmodus. Zelf kon ik met mijn Pixel onmiddellijk casten naar het tv-scherm. Hoe kan de code gebruikt worden? Ik vermoed dat dit is om gasten toe te laten, niet alleen om naar het scherm te casten, maar ook gebruik kunnen maken van het draadloze netwerk?

 

P.S.: Liefst geen polemiek over iOS versus Android (of Windows). Daar heb ik geen boodschap aan. Tnx! (-;


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
2 reacties
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Chromecast & iPhone/iPad

@sb 

voor het eerste deel download je gewoon de gratis Google fotoapp en als Tante Gadget geen Google account heeft, maak er dan eentje aan. Dat duurt niet lang en werkt ook op iOS. Eens je de foto’s in de Google fotoapp hebt staan, kun je deze casten naar haar chromecast. Zie de link hieronder. Voor die pincode begrijp ik niet goed wat je bedoeld.

 

https://support.google.com/photos/answer/6295590?co=GENIE.Platform%3DiOS&hl=nl

 

Of je kan ook deze iOS app downloaden op hare iPhone. Dan heb je geen chromecast nodig niets. Je moet dan wel de iOS fotoapp gebruiken!

 

TV-assist.

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Chromecast & iPhone/iPad

Ik was op de hoogte van die Google apps, maar dat is nu net wat ik wil vermijden. Hoewel ze goed bij is (amper 68 jaar) gebruikt ze liefst wat ze kent. Op Android is casten of screen mirroring standaard ingebouwd. Op eender welk scherm dat het ondersteunt (en ook op die Chromecast) kan ik met één simpele tik op het cast icoontje de inhoud van mijn scherm én het geluid casten. Maar iOS moet weer moeilijk doen natuurlijk. )-:

 

Ik had kunnen kiezen voor Apple TV, maar dat is gewoon verschrikkelijk duur in vergelijking met een Chromecast 3 (€ 39,99).

 

Ik heb even naar TV Assist gekezen en dat zit blijkbaar tjokvol met reclame, zelfs als je ervoor betaalt, dus liever niet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes