Beantwoorden
Ex-Netweter

Connecteren met 4G router

Hallo iedereen

ik heb een 4G router waar ik een webcam zou op willen benaderen vanop afstand.

De simkaart werkt perfect, ik kan via de router surfen en ook andere apparaten connecteren perfect met het internet.

Ik heb de webcam toegewezen aan een poort en een  IP adres, de instellingen zijn idem aan de router die gewoon thuis aan het netwerk van Telenet hangt. 

Maar ik kan geen verbinding maken nog met de router nog met de webcam via het internet. 

Ik vermoed dat het aan de internet instellingen ligt op de router maar Telenet kan me helaas niet verder helpen. 

Iedereen alvast bedankt voor de hulp.

Schermafbeelding 2018-04-24 om 21.52.33.png

0 Likes
13 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Hangt die router achter de Telenet router bij u thuis? Of staan die los van elkaar?

Als ik het goed begrijp hangt uw camera aan die 4G router?

Maak eens een verbinding tussen een laptop of tablet naar die 4 G router? Kan je dan op het internet? ja?

Dan kan je surfen naar https://whatismyipaddress.com/ en dan zal je uw publiek IP adres zien van uw 4G router. Kijk ook eens na in welk lokaal netwerk je zit. Dat kan je zien door via de commandline ipconfig in te tikken. Is dit 192.168.0.* dan moet je de camera een IP adres geven in die range. Is het 192.168.1.* dan gebruik je die range.

Vanaf een ander netwerk, maakt niet uit wat, probeer je nu een connectie te maken naar: http://publiek IP adres: poort.

Als dit lukt dan zit je goed. Het enige dat je dan nog moet doen is een DDNS account aanmaken en deze gegevens ergens in je camera steken. Dan kan je surfen via bijvoorbeeld http://mijnnaam.hopto.org: poortnummer

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter

Beste 

bedankt voor de info, ik heb alles op deze manier geprobeerd maar het probleem is dat ik niet van buiten af op de router kan. Ik heb de router ook ingesteld om extern te beheren maar ook deze poort is niet bereikbaar via het internet.

Ik kan het alleen verklaren dat er iets mis zou zijn met de internetinstellingen van de SIM kaart.

Ik heb dit ook aan de helpdesk gevraagd maar ze zeggen steeds dat ze geen poort instellingen geven. 

Maar daar ligt het volgens mij echt niet aan. Als ik de cam opnieuw opstart wordt steeds IP adres en poort doorgemaild dus daar is zeker niets mis.

0 Likes

De router is inderdaad standalone.  

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Router is standalone. Dus die krijgt een IP adres van het netwerk, met name het mobiele netwerk. Dus als je daar naar myip.com surft met een toestel dat is aangesloten op deze router zal je uw IP adres zien.

Dat is het begin van alles.

Kan je ons trouwens vertellen welke router het is dan kunnen we samen eens de handleiding bekijken.

Ignace (igvfer) | Krak
0 Likes
Ex-Netweter

Beste

De router is TP Link Archer MR 400.

Ik denk echt dat het probleem bij de internet instellingen van de simkaart op de router zitten. Zie printscreen in de eerste vraag.

Grtn

0 Likes
igvfer
Professional Superweter

Bij mijn weten staan er geen instellingen op de simkaart, buiten deze die noodzakelijk zijn voor de verbinding met het mobiele netwerk. Uw simkaart is dit gekoppeld aan een gewoon abonnement, genre King of kong of Wigo? Of is het een puur dataabonnement?

In het laatste geval moet je mobile.internet.be invullen in plaats van telenetwap.be.

Nogmaals overlopen:

Heb je al eens een Laptop of zo op de router aangesloten?

Kan je dan op het internet via deze laptop?

Heb je al uw publiek IP adres opgezocht?

Kan je dan uw webcam bereiken intern?

Heb je de camera een vast IP toegekend in de range van de router? Standaard werkt uw router met de range 192.168.1.x. pagina 49 van de handleiding.

Heb je uw webcam een andere HTTP poort toegewezen?

Indien ja dan moet je in de router een portforwarding doen van de betreffende poort naar het IPadres van de camera. Pag. 39 en 40

In feite kan je , als deze router op internet kan, met deze router alle instellingen aanpassen zoals op de meeste standaard routers.

Handleiding TPlink router

Ignace (igvfer) | Krak
Ex-Netweter

Beste

het betreft inderdaad een simkaart in een Wigo bundel.

met de laptop kan ik perfect op het internet.

De camera heeft een vast IP adres en een poort gekregen.

Als ik verbonden ben met de router kan ik de beelden van de camera bekijken.

Ik heb een No-ip account en dat werkt perfect op de router ook op de website van No-ip kan ik mijn ip adres zien. Meer nog als de camera een nieuw IP adres krijgt dan krijg ik een mail met dit nieuw adres.

Tot zover het goede nieuws van aanloggen op welke manier dan ook extern lukt niet.

Ik heb het remote management van de router eveneens geactiveerd cfk pag 69 van de handleiding.

Maar ook dit werkt niet.

Ik raak dus gewoon niet door de instellingen van de simkaart ondanks de juiste instellingen op de router!

Als ik de camera aansluit op de thuisrouter met dezelfde instellingen op router en camera dan kan ik wel perfect de beelden bekijken.

Misschien moet ik gewoon een proberen met de simkaart van mijn echtgenote van een andere provider...

Dit zijn de instellingen waar de support afdeling me naar verwezen heeft:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/algemene-instellingen-telenet-mobile/

bij APN type kan ik op de router wel niet default ingeven....

Toch nog bedankt voor de hulp tot dusver!

0 Likes
igvfer
Professional Superweter

Dus, voor alle duidelijkheid, met camera en PC aangesloten op de 4G router kan je perfect naar de beelden van je camera kijken? Welke HTTP poort gebruikt die camera? De standaard poort 80? Vermoedelijk wel als je intern gewoon het IPadres in tikt.

Dan moet je in de port forwarding instellingen die poort 80 doorverwijzen naar het IP adres van uw camera.

Indien je dit niet doet dan geraak je nooit van buitenaf op de camera.

Als je een 2e camera installeert kom je dan wel in de problemen.

Ignace (igvfer) | Krak
0 Likes
Ex-Netweter

Het ligt echt wel niet aan de poortinstellingen. Zoals van in het begin vermoedde ik dat het aan de simkaart lag dus ik heb de 4G router aan mijn telenet modem gehangen, de poort op de telenet modem opengezet en jawel zowel de router als de camera zijn van buitenaf bereikbaar!!! 

Er is dus wel degelijk probleem met de instellingen van de simkaart op de router of de sim instellingen bij Telenet!

Ik sta natuurlijk nu nog even ver, aangezien Telenet support me doorverwezen heeft naar Netweters .....

0 Likes
igvfer
Professional Superweter

Als je de 4 G router stand alone zet en de poort 80 (TCP) openzet naar het IPadres van uw camera en je noteert het Publiek IPadres van je router, of je sluit er ook uw PC op aan, en je gaat vervolgens naar deze link : http://www.t1shopper.com/tools/port-scan/ en je geeft daar het publieke IP adres kan je kijken of poort 80 openstaat.

Als je naar het internet kunt moet je ook omgekeerd kunnen werken. Ofwel is de verbinding niet snel genoeg. Aan je 4G instellingen kun je maar weinig wijzigen.

Ignace (igvfer) | Krak
0 Likes
Ex-Netweter

Na lang aandringen eindelijk iemand van Telenet die bevestigt dat het via hun simkaart niet zal lukken!!

Best even contact opnemen met.......... Base .... 

BertXL
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

@Ex-Netweter@  schreef:

Na lang aandringen eindelijk iemand van Telenet die bevestigt dat het via hun simkaart niet zal lukken!!

Best even contact opnemen met.......... Base .... 

Hebben ze ook gezegd waarom? Lijkt me interessant om te weten...

BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
0 Likes
Ex-Netweter

Beste

een gewone sim heeft blijkbaar maar een beperkt aantal mogelijkheden. Ze raden aan een machine to machine simkaart te nemen. Maar Base heeft deze blijkbaar ook niet meer. Ander nadeel is dat deze dan niet in het Wigo pakket meer zit. M2M simkaarten zijn allaan data kaarten en worden het data gebruik is helaas ook duurder.

0 Likes