24753
netweters
|
152359
antwoorden
|
20693
vragen
|
Beste Netweters,
Tijdens het game merk ik vaak dat het mijn verbinding met de server tijdelijk verbroken word.
Heb deze week al mijn kabels vervangen naar CAT 6, dit heeft de snelheid al verhoogd van 95Mbps naar 198Mbps.
Maar toch blijf ik het probleem hebben dat er verbindingsproblemen opduiken,dit zowel voor PC als PS4.
Info over mijn netwerk:
Telenet modem CBN CV7160E
Switch TP-Link TL-SG105
(Prive )TP-Link Archer 2600 --> Pc , PS4 | Zakelijk Netwerk | Digicorder
Achter de telenet modem heb ik een switch aangesloten ,
dit om een prive netwerk en een zakelijk netwerk te creëren.
Als ik de CBN CV7160 google krijg ik veel te zien ivm latency spikes.
Hier de link met hetzelfde probleem (Oplossing in laatste post; https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=48280
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Met vriendelijke groet,
Nick
Hey Principis,
Dat zal moeilijk gaan, de modem staat onder in het berghok.
Hoe kan ik dan het best 2 gescheiden netwerken aanmaken achter de telenet modem ?
Thx
De ps4 heb ik al vanaf het begin in DMZ staan met een static ip adress.
Maar ik heb de problemen ook op de pc tijdens het game niet alleen PS4.
@Ex-Netweter
Kan je iets gedetailleerder beschrijven wanneer de problemen optreden en bij welk spel?
Zijn er op die momenten ook andere mensen in je huis bezig met bepaalde dingen te doen?
Valt het alleen weg op specifieke momenten, bv iemand is netflix aan het kijken of gewoon heel random?
Je kan misschien eens een Tracert naar de gameserver of de telenet server uitvoeren. Dit geeft je een beter beeld op je verbinding.
Ik herinner mij dit uit mijn game periode, elke keer er lag spikes werden gemeld door iemand dat de support eerst vroeg om een tracert en dxdiag te posten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Traceroute
Hopelijk helpt dit je iets verder om het probleem te lokaliseren.
Hey Principis,
Sorry voor mijn late reactie maar heb het zeer druk gehad met werken.
De lagg spikes zijn heel random.
Heb al eens geprobeerd om alle cloud/stream prog. uit te schakelen zoals (onedrive/Plex/Stack....)
Maar dit zonder resultaat.
Heb wel de indruk dat het overdag erger is dan savonds.(Als de bediendes aan het werk zijn op het zakelijk netwerk)
Weet niet of dit invloed heeft op mijn prive netwerk.
Is er volgens jou een andere/betere manier om het netwerk op te stellen ?
Fijn weekend !
Nick
@Ex-Netweter
Sorry ik was deze post helemaal uit het oog verloren in de drukte...
Kan je eens contact opnemen met Telenet via Facebook/Twitter om te vragen of ze de firmware van de modem kunnen nakijken?
Als je dat niet wilt, kan je natuurlijk ook altijd even bellen. 🙂