Beantwoorden
Humfrie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Alles op zijn plek! Netjes! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Connectie problemen bij gamen

Hi allen,

 

we hebben een telenet pakket en hitten 191 Mbps download en 19 Mbps upload. Onze router staat in de kelder, maar we gebruiken twee access points om wifi in het hele huis te hebben. De Wifi werkt overal prima.

 

Echter, we hebben een MSI gaming laptop (nagelnieuw). De telenet wifi werkt hier perfect op, nooit last van disconnects of iets dergelijks. Enkel wanneer we gamen, dan krijgen we telkens we met een tegenstander connecteren een disconnect (Bijvoorbeeld bij Magic Arena). Wanneer we met deze zelfde laptop op een ander netwerk (hotspot van de gsm of de wifi bij mijn ouders) ditzelfde spel spelen hebben we geen problemen.

 

Met andere woorden dit moet op een of andere manier gelinkt zijn aan onze telenet wifi. Iemand al een dergelijke ervaring gehad? Kan dit te maken hebben met port forwarding?

0 Likes
2 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Connectie problemen bij gamen

Heb je portforwarding dan ingesteld?

 

Wat je kan proberen is je draadloze netwerk opsplitsen in 2.4GHz en 5 GHz. 5 kan sneller, maar het signaal draagt niet zo ver. 2.4 kan verder, maar de topsnelheid is wat lager. Die laptop is waarschijnlijk geschikt voor 5 GHz, dus dat zou ik eerst proberen.

 

Netwerk opsplitsen kan via Mijn Telenet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

Connectie problemen bij gamen

Heb ik onlangs ook gedaan, werkt voor mij

0 Likes