Beantwoorden
Hans7
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Contactformulier

Hallo

Al jaren draait mijn eenvoudige website op telenet maar ik heb onlangs voor mijn Mac het webdesignprogramma "Sparkle" aangekocht om 1 en ander te hernieuwen. Alles werkt prima, het is ook een zeer gemakkelijke en gebruiksvriendelijke tool met ingebouwde FTP, SEO enz.

Alleen werkt hun contactformulier niet (de bedankingspagina wordt wel gegenereerd voor de verzender maar ikzelf krijg niet de gegevens die in de ingavevelden werden ingebracht).

Kan het zijn dat de oorzaak hiervan ligt bij het feit dat er geen PHP-ondersteuning is bij Telenet?

Zo ja, moet ik dan uitkijken naar een andere webhost of zijn er andere manieren waarop ik toch de ingebrachte gegevens in mijn eigen mailbox kan doen toekomen of andere methodes om een contactformulier te integreren in mijn site?

Alvast bedankt voor jullie ondersteuning.

0 Likes
5 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Contactformulier

Of het aan Telenet php ligt, hangt er van af welk soort code jouw Sparkle tool genereert.

 

Misschien moet je eens zoeken in Google naar "free online contact webform" of zoiets. Of hier eens kijken: https://www.templatemonster.com/blog/free-contact-form-services/

Normaal moet je het kunnen oplossen met een eenvoudige HTML form zonder extra PHP features

 

Denk er wel aan om je emailadres te verbergen op de HTML pagina, want anders kan je  je aan massa's spam verwachten. Er draaien robots die continue zoeken naar email adressen...

Hier staat bvb hoe je dat kan doen: https://stackoverflow.com/questions/41318987/hide-email-address-from-bots-keep-mailto 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Contactformulier

De gratis webruimte van Telenet ondersteunt geen PHP. Daarvoor moet je bij andere providers zijn. Voor een 30 à 40 euro per jaar kan je webruimte huren waar PHP en Mysql inzit samen met mailboxen onder je eigen domeinnaam (inbegrepen in die prijs). Ikzelf gebruik one.com en SSD webruimte bij mijn.hostingpartner.nl. Zeer tevreden van.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hans7
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Contactformulier

Bedankt voor de tip! Ik heb zojuist hun site bekeken en wat reviews nagelezen en dat ziet er inderdaad een betrouwbaar en goedkoop alternatief uit.

Is een domeinnaam zelf verhuizen ingewikkeld of besteed ik dit beter uit?

0 Likes
Hans7
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Contactformulier

Bedankt Bert voor de tips over alternatieve contactformulieren zonder php , maar ik verkies bij nader inzicht dan toch om alles vanuit 1 programma zonder omwegen  te kunnen maken.

Ik ga je opmerking over spam ter harte nemen!

Mvg

Hans

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Contactformulier


@Hans7 schreef:

Bedankt voor de tip! Ik heb zojuist hun site bekeken en wat reviews nagelezen en dat ziet er inderdaad een betrouwbaar en goedkoop alternatief uit.

Is een domeinnaam zelf verhuizen ingewikkeld of besteed ik dit beter uit?


Domeinnaam verhuizen is zeer makkelijk (toch voor een .be). Je gaat naar DNS.be en via whois kom je bij uw gegevens terecht. Bijna helemaal onderaan kan je een transfercode aanvragen. Deze heb je nodig om door te geven aan je nieuwe provider die het nodige doet.

Via FTP haal je uw bestanden nu naar je eigen computer en dan kan je de bestanden naar de nieuwe webruimte uploaden terug via FTP.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.