Port Forwarding
Dag netweters
Ik heb een netwerk harde schijf (NAS Synology ds 216j) gekocht en aangesloten op mijn LAN netwerk, waar het ip-adres 192.168.13.135 heeft gekregen. Ik wil deze via internet toegankelijk maken en ben er ondertussen achter dat ik dit via port forwarding moet doen en poort 500 moet openstellen. Het probleem is dat de NAS niet rechtstreeks verbond en is met de hoofdmodem (van telenet), maar met een router (Tp-link Archer C50 AC1200) die via een powerline adapter (TP-Link TL-PA8015P KIT AV1200 GB) op zijn beurt weer verbonden is met de hoofdmodem.
- Als ik correct ben moet ik dus eerst forwarden van de telenet modem naar de router en dan van de router naar de nas? Dus ik moet twee keer forwarden van x=>naar y, wat moet ik telkens invullen voor x en y? Ik heb in bijlage "netwerkgegevens.jpg" de netwerkgegevens van alle betrokken apparaten met Lan en Wan ip-adressen bijgevoegd.
- En de interface voor port forwarding verschilt voor zowel de telenet modem als de tp link router. Bij deze laatste zijn er zelfs meerdere opties (Virtual Server, Port trigger, DMZ en upnp). Welke moet ik kiezen en wat moet ik in de invulvakjes invullen/selecteren? In de tweede bijlage "forwardingopties.jpg" vind u de interfaces met opties voor port forwarding voor zowel de telenet modem als de router.
Hopelijk is het zo duidelijk, indien er nog gegevens ontbreken, let me know!
Alvast bedankt
Niels
Opgelost! Ga naar oplossing.