Beantwoorden
Sjef07
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Correct invullen voor openen poorten Telenet - Growatt

De datalogger van Growatt maakt geen verbinding meer. Inlichtingen ingewonnen bij Growatt. Zij melden dat de poorten 5279 en 5280 open moeten staan. Telenet geeft echter geen ondersteuning om dat op een correcte wijze te doen. Men zegt dat de klant dit zelf moet doen via geavanceerde instellingen. 
Jammer genoeg weet ik niet wat er in de 'grijze' vakjes ingevuld moet worden. Kan iemand me daarbij helpen?Je thuisnetwerk_001.png

0 Likes
16 reacties
Sjef07
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Correct invullen voor openen poorten Telenet - Growatt

@janne_man 

De Engelse term luidt "Meter" (gekoppeld aan de omvormer/thuisbatterij).

Ik stel vast dat het groene lampje van de datalogger af en toe een poosje gaat branden en dan weer uitgaat. Ik denk dat die meter geen gegevens meer doorgeeft aan de datalogger.

Er is een tijdje geleden aan de elektriciteitskast gewerkt. Misschien dat er ergens een draad losgekomen is? Mijn zoektocht naar een installateur die met Growatt toestellen vertrouwd is, heeft niets opgebracht...  Ik blijf verder zoeken. 😖

Alleszins enorm bedankt voor de tijd die jij aan dit probleem gespendeerd hebt. Dit wordt echt gewaardeerd.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5215
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Correct invullen voor openen poorten Telenet - Growatt

Allicht heb je een kleinere afzonderlijke elektriciteitskast voor je groene stroom installatie. Naast stroomverliesschakelaar, automaat (zekering) is er allicht ook een meter. Zie je de meter? Zoja, kan je er iets op aflezen (zoek eventueel de handleiding op om de eventuele knopjes te gebruiken om verschillende zaken te kunnen aflezen).

  1. je hebt een meter en die lijkt te werken: de meter is niet gekoppeld aan de installatie
  2. je hebt een meter en die lijkt niet te werken: meter is defect of niet gekoppeld
  3. er is geen meter: er zal een meter moeten geplaatst worden (aankopen en insteken)

In de drie gevallen raad ik je aan om contact op te nemen met Growatt in Nederland:

Netherlands T:+31(0)85 040 9967
Email:service.nl@ginverter.com