Beantwoorden
s_dumon
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

DHCP probleem publieke adressen

Hallo,

 

Kan iemand mij zeggen of het normaal is dat één van de telenet modems publieke adressen uitdeelt aan mijn interne netwerk. Zo krijgt mijn NAS-server het adres 178.117.16.xxx en mijn PC 178.117.17.xxx

(ik heb twee modems met business fibernet 200 formule)

Eén van de problemen is dat ze dus op een verschillend subnet zitten, en elkaar dus niet kunnen zien van tijd tot tijd. Die IP adressen hebben ook de neiging om af en toe te veranderen.

 

Ik dacht de modems normaal een typisch intern ardres moet toewijzen (192.xxx   of 10.65.xxx).

De persoon van de helpdesk kon mij niet meteen een antwoord geven...

 

Hopelijk kan iemand mij zeggen of dit normaal is, of dat er iets mis is met de DHCP instellingen van mijn modem.

0 Likes
3 reacties
Yamakasi
Experienced Meerweter
Berichten: 105
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

DHCP probleem publieke adressen

Aangezien jij een business fibernet 200 abonement heb ga ik ervanuit dat je een modem only heb zonder ingebouwde router? Als je dan zelf geen router plaatst lijkt het me normaal dat je publieke ip's krijgt.

0 Likes
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

DHCP probleem publieke adressen

Bij een FLUO krijg je een modem only.

 

Dat wil dus zeggen dat je zelf moet zorgen voor een router die het netwerkverkeer regelt en interne ip adressen uitdeelt.

 

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

DHCP probleem publieke adressen

Ik vermoed dat je een modem only hebt en daarachter een switch en geen router. Bijgevolg krijgen je apparaten een publiek adres. Er zijn meerdere oplossingen.

Heb je niet echt behoefte aan een vast IP adres (ik vermoed van niet anders zou je dit probleem nu niet hebben)en heb je ook digitale televisie neem je huidige modem dan mee naar een Telenetcenter en ruil deze om voor een home gateway.

Andere oplossing als je ook igitale televisie hebt is bij uw modem een switch plaatsen (het gratis switchke van Telenet kan volstaan) vanaf dat switchke uw verbinding maken naar de digicorders of boxen en ook de verbinding maken naar een eigen router en daar dan uw NAS en dergelijke op aansluiten. Dan krijgen deze apparaten een IP in de range van 192.168.x.x en je dtv apparaten een IP in de range van 10.x.x.x.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes