Beantwoorden
Mathijs1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

DMZ server niet bereikbaar van lokaal netwerk

Ik heb het statische lokale ip (192.168.0.11) van een server op mijn thuis netwerk ingesteld als dmz. Het plan is om op deze server een verschillende reverse proxies in te stellen naar naar andere servers die enkele webservices aanbieden via nginx.

 

Ook heb ik via 'mijn telenet' een portforwarding opgezet van port 80 naar 192.168.0.11 voor TCP.

 

Als ik surf naar mijn WAN adres via mobiel internet op mijn gsm kan ik de dummywebsite die tijdelijk als test op de server met ip 192.168.0.11 goed bekijken.

 

Als ik nu echter surf naar hetzelfde WAN adres wanneer ik geconnecteerd ben met mijn lokaal netwerk dan krijg ik een 'Request Timeout'. Dit doet me vermoeden dat de pakketen gedropt worden door een firewall.

 

Hoe kan ik dit probleem eenvoudig oplossen? Een mogelijke workaround waar ik al aan gedacht heb is om lokaal een DNS op te zetten die rechtstreeks naar het lokale adres verwijst, maar die is natuurlijk heel omslachtig.

Tags (2)
0 Likes
5 reacties
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

DMZ server niet bereikbaar van lokaal netwerk

NAT loopback wordt vermoedelijk niet toegelaten door de firewall van de Telenet modem omdat dat een veiligheidsrisico met zich mee brengt.

Wat gebeurt er als je de firewall van de Telenet modem uitschakelt via www.mijntelenet.be ?

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

DMZ server niet bereikbaar van lokaal netwerk

Is hier al eens aangehaald. Je kan geen DMZ zone aanduiden op dit IP adres en ondertussen nog eens poort 80 forwarden naar ditzelfde adres. STaat duidelijk dan poorten elkaar niet mogen overlappen.

DMZ wil zeggen dat je alle poorten openzet naar dit adres.

Dus niet verder zoeken en een van beide uitschakelen. Ik zou trouwens enkel specifieke poorten open zetten naar specifieke adressen.

DMZ is de voor-, achterdeur, garagepoort en alle vensters openzetten van je huis.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mathijs1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

DMZ server niet bereikbaar van lokaal netwerk

Ik heb de 3 opties afzonderlijk geprobeerd: de firewall uitgeschakeld, enkel DMZ en enkel poorten.

Ik weet dat DMZ niet de meest veilige optie is, maar ik gebruik deze meestal om eerst te testen zonder zorgen te moeten maken over de poorten. Deze keer lukt het echter niet.

 

Nog andere suggesties? Is er een manier om te controleren of de acties die ik doe via 'mijn telenet' ook effectief op de router toegepast worden?

0 Likes
Bart274
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

DMZ server niet bereikbaar van lokaal netwerk

Ook toevallig, ik kwam net dezelfde vraag stellen.

bij mij heeft dit in het verleden echter wel tijdelijk gewerkt 2 jaar geleden, maar heb dit niet meer goed gekregen.

alle hulp is welkom

0 Likes
igvfer1
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vernieuwde WIGO? On a roll... Tien op tien! Handje vol!

DMZ server niet bereikbaar van lokaal netwerk

Er is momenteel ook een probleem met de witte modem routers van Telenet. Ergens een bug waardoor je bij portforwarding enkel voor UDP of TCP mag kiezen en niet voor beiden. Is dit nodig dan moet je dat apart instellen.

Eens je bepaalde poorten gebruikt moet je natuurlijk doorverwijzen door adres:poortnummer in te tikken.

Ik los dat op door de diensten te gebruiken van NoIp of Dyndns. Is betaalbaar.

Intern ga je normaal gezien niet via de router maar wel via de switch. Want dit is een veel voorkomend misverstand. De modemrouter van Telenet, en bij uitbreiding de andere routers, is een router , een switch en een Acces point en ook nog modem. 4 verschillende functies ineen.

0 Likes