Beantwoorden
hdb1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

DNS adres kan niet worden gevonden

als ik naar bepaalde sites ga krijg ik steeds dat de site niet bereikbaar is en het dns adres niet kan gevonden worden.   lijkt precies enkel een probleem van telenet?  bij andere providers lukt dit wel.  

heb al van alles geprobeerd maar niks lijkt te lukken.  

iemand raad?  of zijn er nog mensen die daar problemen mee hebben?

 

4 reacties
Ex-Netweter
 

DNS adres kan niet worden gevonden

De Telenet DNS-servers zullen nog niet geüpdatet zijn. Ik dacht dat Telenet haar DNS-servers maar één keer per dag updatet.

Je kan een alternatieve DNS-server gebruiken: https://www.consumentenbond.nl/internet/alternatieve-dns-instellen

hdb1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner! It's your seventh party!

DNS adres kan niet worden gevonden

merci voor de hulp. 

volgens telenet ligt het niet aan hen 

S79
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

DNS adres kan niet worden gevonden

Ik heb dat probleem ook sinds gisterennamiddag, in de voormiddag geen probleem, sinds 15u ongeveer problemen.
Zowel op mijn 2 laptops als op gsm (wifi en ook 4G).
Overal geschiedenis gewist, verschillende browsers geprobeerd, modem herstart, cache geleegd (wat dat ook mag betekenen 😅) niets lijkt te helpen...
Via ander netwerk nog niet geprobeerd.

Ik hoop snel op een oplossing 🙂

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

DNS adres kan niet worden gevonden

Alternatieve DNS instellen kan handig zijn, maar persoonlijk zou ik geen 8.8.8.8 (Google) of OpenDNS gebruiken. Deze diensten zijn misschien "gratis", maar in feite betekent dit dat jij als gebruiker het product bent. Bovendien gaan ze niet of niet veel sneller zijn dan die van Telenet (test maar eens met DNS Benchmark). Enkel tijdelijk gebruiken bij problemen zou ik zeggen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.