Beantwoorden
Sumo
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

DS CAM Wan ip blokkeert modem

Hetzelfde probleem als in topic https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Modem-24-8-DOC-3-valt-uit-bij-verbinding/...
Mijn topology is als volgt :topology.JPG

Ik gebruik bij DS cam het WAN IP van de telenet modem. Zowel intern als extern heeft dit altijd goed gewerkt(vlotte camerabeelden) Sinds 2 weken blokkeert DS cam als ik de app open in mijn lokaal netwerk, het beeld van de camera's blokkeert. Inloggen gaat dus nog, maar de beelden blijven hangen of komen niet door op het scherm.

Als ik DS cam van een externe locatie open dan werkt alles perfect.

 

 

 

Wat zelfs nog erger is, is dat als ik DS Cam open in mijn lokaal netwerk dat de telenet modem zelfs uitvalt en opnieuw opstart...

 

Er zijn al 2 techniekers langsgeweest en deze hebben een nieuwe modem geplaatst(zo een wit model heb ik hangen)

Tags (2)
3 reacties
Sumo
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

DS CAM Wan ip blokkeert modem

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

DS CAM Wan ip blokkeert modem

Hier zitten de camera's wel in het sub- of 2e netwerk. Ik vermoed een NAT -loop back probleem. Uit ervaring weet ik dat  NAT loopback bij mij wel werkt  maar alleen op de modem van Telenet (HGW), dus zonder extra router. Kan je rechtstreeks met je interne IP adressen op je camera's geraken?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sumo
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

DS CAM Wan ip blokkeert modem

ja, als ik gewoon 192.168.1.*** ingeef werkt alles perfect.

Is inderdaad een NAT loopback probleem .

 

Nog iemand met hetzelfde probleem:

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/HGW-crasht-bij-NAT-loopback-verkeer/m-p/7...