Beantwoorden
TVH85
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

Dataverbruik plots hoger (retroactief)

Sinds de update van mijn Telenet en de Telenet app (20/2) is mijn WiFi verbruik plots veel hoger als gewoonlijk. Ik heb nu het abonnement met 150GB en kwam daar altijd net mee toe (gemiddeld 5GB/dag).

op 16/2 start mijn nieuwe verbruiksperiode en opnieuw zat ik aan die verbruiken. Op 20/2 update en plots heb ik in dagen ervoor blijkbaar niet 5 GB maar 10GB of meer per dag verbruikt (uitschieter van 27GB!) En sindsdien is het alle dagen zo.

er is niets gewijzigd in de thuissituatie. Thuiswerken (laptop geeft data verbruik van 3 GB per dag aan) en af en toe streamen. Maar ook veel gewoon tv kijken via de tv box, incl. Opnames.

Volgens mij is er iets mis met de meting….

0 Likes
1 reactie
Ex-Netweter
 

Dataverbruik plots hoger (retroactief)

De Telenet TV-box verbruikt ook datavolume van je internetabonnement: het verbruik van de streamingdiensten Netflix, Prime Video, YouTube en YouTube Kids telt mee voor je Telemeter.

Ik zou de Telenet TV-box eens 24 uur loskoppelen van het internet en nakijken of dat effect heeft op je verbruik.

Het is ook mogelijk dat er iemand uit je buurt je Wifi-wachtwoord heeft geraden of van iemand gekregen en clandestien meesurft. Je Wifi-wachtwoord wijzigen is altijd een goede methode om onverklaarbaar verbruik een halt toe te roepen.

0 Likes