41739
netweters
|
18271
gesprekken
|
19752
vragen
|
Gents,
IK had gistermorgen een defect modem, niet gene internet/telefoon/tv.
Onder de noemer, drie dagen voor mijn tv defect was, speelde hij no. En "**bleep** happens"
De helpdesk stuurt me naar een internet winkel. Omruil zonder poespas.
Modem aangesloten. Klus geklaard, dacht ik.
Enkel het powerlichtje licht op. Verder niets njet nada. Een telefoontje van 212minuten naar de helpdesk, levert niets op.
De SSID van de ouden modem blijft in mijn Modem pagina staan.
Samen met het oude paswoord.
Alles werkt stotterend. Pagina's worden niet geladen, dan wel.
Een speedtest.net lever me +/-170 aan. Maar dit na drie maal de pagina te verversen.
Mijn wifi van de modem zelf lijkt niet te werken. De connectie wifi gebeurt nu via acces points, die dan bedraad naar de modem lopen.
De connectie lampje branden NIET ik kan dus de status niet zien.
Geen rood, geen groen, geen geel of wat dan ook...
Ik was er niet gerust in. Dus helpdesk. Lieve juffrouw zegt me, "het werkt, wat is uw probleem, geïnteresseerd in Play of Playmore."
Waarop ik haar nog even haarfijn uitleg dat er lampjes moeten branden "nog vragen meneer. Eventueel Play of Playmore"
Getver, dan vroeg ik "geïnteresseerd in Playmobiel?" klik deed de juf.
Er even over slapen kan wonderen doen, nopes.
De stekker en de aan/uit knop zijn nagenoeg versleten, met of zonder bedraad netwerk..... Mijn oude modem wordt niet "aanvaard".
Ik kan er een eed op doen, dit loopt verkeerd af.
PS, het is dit jaar mijn tweede modem.
Daar ik een koppel Accespoint heb, lijkt het netwerk te werken.
Een IP camera rechtstreeks op de Wifi van de modem.
Ik zal jullie maar de "&é"'(§è!ç" besparen.
Ik zeg het, dit loopt verkeerd aan...
Als de modem niet werkt, moet zij niet zeggen dat hij wel werkt. Zeker niet als de oude modem info nog zichtbaar is op Mijn Telenet. Ik zou zeggen: terugbellen naar de telenet helpdesk en vragen achter iemand met technische kennis, als je terug zo iemand aan de lijn krijgt. De eerste lijn support zijn verplicht om een lijst van vragen af te lezen voor ze hun verstand mogen gebruiken (en de ene heeft al meer dan de andere )
Dit is ongeveer hoe ik me voel:
"Geen TV, internet, telefoon...." Dat is geen probleem van de modem alleen want TV moet je kunnen kijken, ook digitaal met of zonder modem. De modem heb je alleen nodig voor de interactieve diensten en je betaalzenders op meerdere boxen. Eigenaardig dat je via je accespoints toch verbinding hebt. Heb je al eens de modeminstellingen nagekeken via "mijn.telenet.be".
Ik kan mij enkele mogelijke oorzaken voor de geest halen. Ofwel is uw NIU defect ofwel hebben ze de mac adressen van de nieuwe modem niet goed ingegeven.
Heb medelijden met de jongens en meisjes van het callcenter die hun beoordeling krijgen, niet op hoe goed ze u hebben geholpen maar wel op hoeveel ze verkocht hebben. Dat is nu eenmaal de harde business.
Ik apprecieer ten zeerste je inbreng. Maar met een de tweede nieuwe modem werkte alles.
Het mac adres was wel correct ingegeven.
De ssid bij telenet stond op de oude modem. (het mac zal wss voorrang hebben.
Een kleine kanttekening : op de webpagina's van telenet staat verkeerde informatie. Voor de correcte info moet je dan toch bellen...
Waar ik me aan erger, is dat je steeds tegen een muur aanloopt bij de juffers, die geen basis kennis hebben van ICT.
En dan de "doordraaiende plaat" spelen....