Beantwoorden
OrlandoCitySC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Laat de zon in je hart! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

FIFA 17 Internet-Poorten

Hallo, ik heb nogal veel last van disconnects op FIFA 17. Mijn internet lijkt niet echt een probleem want ik val enkel uit op FIFA terwijl ik nog gewoon in de party kan blijven zitten met vrienden enz... Ook heb ik die poorten al eens willen proberen in te stellen maar er lijkt hier te weinig plaats voor op de Telenet site. Mijn PS4 is trouwens rechtstreeks verbonden met de modem. Iemand een oplossing? 

0 Likes
12 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

FIFA 17 Internet-Poorten

Moeten er dan zoveel poorten opengesteld worden voor dat spel? Meestal volstaan een 4 poorten.

Ondertussen opgezocht:

beginpoort 3074 tot eindpoort 3659 zowel TCP als UDP = beiden

Poort 6000 UDP

Beginpoort 10000 tot eindpoort 10099 TCP

Poort 42127 TCP

In de Telenetrouter is dit 4 lijntjes.

Poort 80 en 443 zou ik wachten

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
OrlandoCitySC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Laat de zon in je hart! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

FIFA 17 Internet-Poorten

Ok met die poort 6000 UDP, moet ik dan begin en eind op 6000 zetten? 

 

Moet ik bij het ip-adres dan het ip-adres van de PS4 gebruiken? En als ik deze poorten dan heb opgeslagen hoe weet mijn PS4 dan dat dit gebeurd is? 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

FIFA 17 Internet-Poorten

Ja begin en eindpoort zijn dan hetzelfde. En inderdaad dat moet verwijzen naar het IP adres van je PS4. Daarom is het belangrijk dat je console een vast IP adres heeft. Eens de poorten op de router openstaan moet je eigenlijk verder niets doen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
OrlandoCitySC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Laat de zon in je hart! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

FIFA 17 Internet-Poorten

Ik heb dit nu gedaan. Klopt dit dan?

 

Je zegt ook op de router maar mijn PS4 is verbonden via kabel met de modem. Is dit een probleem?telenet poorten.PNG

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

FIFA 17 Internet-Poorten

Uw modem is ook uw router. Dat bewijst uw screenshot. In een modem kan je geen portforwarding doen.

Lukt het nu beter?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

FIFA 17 Internet-Poorten


@igvfer schreef:

Uw modem is ook uw router. Dat bewijst uw screenshot. In een modem kan je geen portforwarding doen.

Lukt het nu beter?


Dat lijkt me een ongelukkige uitspraak, want dat staat letterlijk in de screenshot.  Bij de HGW is de modem ook de router 🙂 Maar die kan normaal wel port forwarding doen...

 

1. Er moet wel voor gezorgd worden dat het ingevulde adres dat van de playstation is (192.168.0.x, waarbij x>=2) ) en niet dat van de HGW (modem/router). Het mag dus niet 192.168.0.1 zijn.

2. Ik vraag me af waarom er iets doorstreept is bij DMZ. Ik heb hier al veel gelezen dat de combinatie DMZ en port forwarding meestal niet werkt  ...

 

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

FIFA 17 Internet-Poorten

Standaard staat DMZ als 192.168.0.0 zijnde het netwerk.

Bij een netwerk met subnetmask 255.255.255.0

is het netwerk bij overeenkomst 192.168.0.0

Default gateway meestal 192.168.0.1 of 192.168.0.254 = Het 2e of voorlaatste IP adres in de range

192.168.0.255 = laatste of broadcastadres

En ik had moeten schrijven: in een modem had je geen portforwarding kunnen doen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
OrlandoCitySC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Laat de zon in je hart! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

FIFA 17 Internet-Poorten

Ben niet echt goed met die 'informatica' termen maar ik kan dus niet port forwarding doen wanneer mijn PS4 met de modem is verbonden via kabel?

 

Wat doe ik nu het best dan?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

FIFA 17 Internet-Poorten

toch wel. Het heeft niets te maken of je nu draadloos verbonden bent of bedraad. Je PS4 zit in uw netwerk en heeft een IPadres binnen dat netwerk. Liefst eentje dat je er vast hebt ingezet. Portforwarding zet enkel die poorten open naar dat bepaald IP adres van je PS4.

Bij Telenet gebruiken ze standaard als intern netwerk 192.168.0.x.

Waarbij 192.168.0.1 de weg is waarlangs je internetverbinding loopt = default of standard gateway. In je PS4 kan je bijvoorbeeld een IP adres plaatsen zoals 192.168.0.10 (het vetgedrukte getal kan alles zijn tussen 2 en 49, dat is het veiligst) Subnetmask 255.255.255.0 Default gateway 192.168.0.1.

Uw portforwarding moet verwijzen naar het IPadres van uw PS4 zijnde 192.168.0.10.

Ik weet niet hoe zo'n spel in elkaar zit maar dat zijn blijkbaar de poorten waarlangs het spel wordt gespeeld.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
OrlandoCitySC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Laat de zon in je hart! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

FIFA 17 Internet-Poorten

Is het ook mogelijk om een aparte modem aan te kopen voor enkel de PS4?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

FIFA 17 Internet-Poorten


@OrlandoCitySC schreef:

Is het ook mogelijk om een aparte modem aan te kopen voor enkel de PS4?


Telenet modems zijn sowieso niet te koop. Wat je kan doen is je HGW (Home Gateway) inruilen voor een modem-only om dan een eigen router aan te kopen en in te stellen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NOPPER
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

FIFA 17 Internet-Poorten

Ik heb al jaren problemen met de PS4 & telenet. Telkens er iemand nog maar aan denkt om op het internet te gaan terwijl ik zit te gamen (on-line)... BAM..."You lost connection to the EA servers." Ik word er knettergek van. Ettelijke malen telenet servicedesk gecontacteerd: 'alles is OK meneer'. 2 maal technieker over de vloer; 'alles is OK meneer'. Heb zelfs met de IT-gast van op mijn werk ingeschakeld en alle denkbare opstellingen uitgetest, allen vruchteloos. Tot 2 keer toe alle hardware & modem vervangen, probleem blijft. M'n PS4 zit nu in de DMZ van de telenetmodem en is met UTP verbonden met de modem. Nog steeds heb ik dat probleem. Kan iemand mij uitleggen hoe een PC in mijn intern netwerk een toestel (PS4) wat in de DMZ zit kan verstoren? Wat kan ik nog meer doen? Zou een modem-only dit probleem kunnen oplossen? Zodra iemand een browser opent stropt het verkeer precies kortstondig op. Ik kan meestal wel onmiddelijk terug connecteren met de PS4, maar ben natuurlijk wel gekicked uit de sessie. Mocht iemand de tijd en moeite vinden om mee te denken, dan zou ik dat ten zeerste apprecieren. thx.

0 Likes