Beantwoorden
ab33605
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
WOW, overzichtelijk! Trick or treat? Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes.

Defecte modem - vervangen. Nieuwe modem Gek.

Gents,

 

IK had gistermorgen een defect modem, niet gene internet/telefoon/tv.
Onder de noemer, drie dagen voor mijn tv defect was, speelde hij no. En "**bleep** happens"

 

De helpdesk stuurt me naar een internet winkel. Omruil zonder poespas.

Modem aangesloten. Klus geklaard, dacht ik.

 

Enkel het powerlichtje licht op. Verder niets njet nada. Een telefoontje van 212minuten naar de helpdesk, levert niets op.

De SSID van de ouden modem blijft in mijn  Modem pagina staan.
Samen met het oude paswoord.

Alles werkt stotterend. Pagina's worden niet geladen, dan wel.

Een speedtest.net lever me +/-170 aan. Maar dit na drie maal de pagina te verversen.
Mijn wifi van de modem zelf lijkt niet te werken. De connectie wifi gebeurt nu via acces points,  die dan bedraad naar de modem lopen.

 

De connectie lampje branden NIET ik kan dus de status niet zien.
Geen rood, geen groen, geen geel of wat dan ook...

 

Ik was er niet gerust in. Dus helpdesk. Lieve juffrouw zegt me, "het werkt, wat is uw probleem, geïnteresseerd in Play of Playmore."

Waarop ik haar nog even haarfijn uitleg dat er lampjes moeten branden "nog vragen meneer. Eventueel Play of Playmore"

Getver, dan vroeg ik "geïnteresseerd in Playmobiel?" klik deed de juf. 

 

Er even over slapen kan wonderen doen, nopes.

De stekker en de aan/uit knop zijn nagenoeg versleten, met of zonder bedraad netwerk..... Mijn oude modem wordt niet "aanvaard".

Ik kan er een eed op doen, dit loopt verkeerd af.

 

PS, het is dit jaar mijn tweede modem.

 

Op iedere regel is er een uitzondering. Dus is er een regel zonder uitzondering.
0 Likes
5 reacties
ab33605
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
WOW, overzichtelijk! Trick or treat? Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes.

Defecte modem - vervangen. Nieuwe modem Gek.

Daar ik een koppel Accespoint heb, lijkt het netwerk te werken.

 

Een IP camera rechtstreeks op de Wifi van de modem.

Ik zal jullie maar de  "&é"'(§è!ç"  besparen.

 

Ik zeg het, dit loopt verkeerd aan...

Op iedere regel is er een uitzondering. Dus is er een regel zonder uitzondering.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Defecte modem - vervangen. Nieuwe modem Gek.

Als de modem niet werkt, moet zij niet zeggen dat hij wel werkt. Zeker niet als de oude modem info nog zichtbaar is op Mijn Telenet. Ik zou zeggen: terugbellen naar de telenet helpdesk en vragen achter iemand met technische kennis, als je terug zo iemand aan de lijn krijgt. De eerste lijn support zijn verplicht om een lijst van vragen af te lezen voor ze hun verstand mogen gebruiken (en de ene heeft al meer dan de andere Man Vrolijk


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ab33605
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
WOW, overzichtelijk! Trick or treat? Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes.

Defecte modem - vervangen. Nieuwe modem Gek.

Dit is ongeveer hoe ik me voel:

 

Op iedere regel is er een uitzondering. Dus is er een regel zonder uitzondering.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Defecte modem - vervangen. Nieuwe modem Gek.

"Geen TV, internet, telefoon...." Dat is geen probleem van de modem alleen want TV moet je kunnen kijken, ook digitaal met of zonder modem. De modem heb je alleen nodig voor de interactieve diensten en je betaalzenders op meerdere boxen. Eigenaardig dat je via je accespoints toch verbinding hebt. Heb je al eens de modeminstellingen nagekeken via "mijn.telenet.be".

Ik kan mij enkele mogelijke oorzaken voor de geest halen. Ofwel is uw NIU defect ofwel hebben ze de mac adressen van de nieuwe modem niet goed ingegeven.

Heb medelijden met de jongens en meisjes van het callcenter die hun beoordeling krijgen, niet op hoe goed ze u hebben geholpen maar wel op hoeveel ze verkocht hebben. Smiley Knipoog Dat is nu eenmaal de harde business.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ab33605
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
WOW, overzichtelijk! Trick or treat? Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes.

Defecte modem - vervangen. Nieuwe modem Gek.

@igvfer

Ik apprecieer ten zeerste je inbreng. Maar met een de tweede nieuwe modem werkte alles.

Het mac adres was wel correct ingegeven.

De ssid bij telenet stond op de oude modem. (het mac zal wss voorrang hebben.

 

Een kleine kanttekening : op de webpagina's van telenet staat verkeerde informatie. Voor de correcte info moet je dan toch bellen...

 

Waar ik me aan erger, is dat je steeds tegen een muur aanloopt bij de juffers, die geen basis kennis hebben van ICT.
En dan de "doordraaiende plaat" spelen....

Op iedere regel is er een uitzondering. Dus is er een regel zonder uitzondering.