Beantwoorden
dwadj
Professional Weetjesweter
Happy New Year! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Disney+ op E-router

Ons thuisnetwerk bestaat uit de E-router (CV8560E) in bridging naar een Asus Gt-Ax11000 pro (Ipv4) as hoofd router.

Sinds kort werkt Disney+ (via browser en Disney app, dus niet Disney+ via Telenet zelf) niet meer op ons thuisnetwerk, niet via wifi noch via de kabel, alle andere streaming diensten, internet, ....werken zonder problemen.

De Asus heeft reeds sinds juni de laatste firmware en sindsdien zijn daar geen wijzigingen meer op toegepast, toch werkt Disney+ ineens 3 weken terug niet meer.

Ik heb reeds de Asus naar fabrieksinstellingen gezet, vorige firmwares getest maar niets helpt.

Telenet zegt dat dit aan de Asus router ligt, maar daar geloof ik weinig van.

Als ik de laptop rechtstreeks op de E-router aansluit, werkt Disney+ wel.

Voor de lol had ik dan de bridging op de e-router afgezet, en rara dan werkt Disney+ ook via de Asus  ..., Hoe kan dit?

17 reacties
dwadj
Professional Weetjesweter
Happy New Year! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Disney+ op E-router

Wij dachten ook dat het een IP Block was, maar bij navraag bij Disney bleek dat niet te zijn; allez volgens hun dan.

Bijkomend wordt Disney+ ook gebruikt via de webbrowser en je geraakt dan nog niet eens aan het loginscherm wat normaal wel zou moeten kunnen.

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Disney+ op E-router

@dwadj  schreef:

Wij dachten ook dat het een IP Block was, maar bij navraag bij Disney bleek dat niet te zijn; allez volgens hun dan. 

Wat zij ook beweren, het is toch duidelijk: met het "verdacht" IP geraak je niet op Disney+, als je een ander IP gebruikt (Mac spoofing of rechtstreeks op de E-router), dan gaat het wel.

Problem solved: gewoon een ander IPv4 adres gebruiken?

@dwadj  schreef:

Bijkomend wordt Disney+ ook gebruikt via de webbrowser en je geraakt dan nog niet eens aan het loginscherm wat normaal wel zou moeten kunnen.

Nee, in geval van een IP block zal je niet eens aan het inlogscherm geraken.

Pas op dat het IPv4  adres van de E-router niet blacklisted geraakt, want het MAC adres van de Telenet HGW kan je niet "spoofen" Enige wat hier helpt is de modem omruilen...

Met het risico uitgemaakt te worden voor narcist of hofnar ...blijf ik toch bij mijn idee van een IP block. Niet om "mijn gelijk te halen" maar alles wijst erop.

Mijn advies blijft dus: Disney+ App verwijderen op alle toestellen die jouw netwerk gebruiken, en credentiels checken

thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Disney+ op E-router

ik versta niet, dat als je een ander mac ingeeft in mijn.telenet, en terugkeer naar het vorige mac, dat dit ook nog zijn oude externe ip krijgt. of werd er in mijn.telenet ook weer het oude ingevoerd dat verstond ik er niet uit.  kan je op die manier met te wisselen meerdere externe ip's bekomen tot de volgende herstart van de modem dan.

en ja een ip ban op disney+ had ik aan gedacht maar durfde ik niet stellen. lijkt wel dat te zijn inderdaad alleen het raadsel voor mij is waarom. maar wat filip zegt kan het wel zijn, meerdere devices dewelke willen inloggen oid. maar toch, per vpn bijvoorbeeld, zijn er velen met eenzelfde ip, en daamee werkt het gewoon wel. kan het mogelijks ook dieper niet (prive)dns/cookiegerelateerd zijn mogelijk?