Download snelheid traag
Hey iedereen,
Ik heb onlangs telenet whoppa aangeschaft. 200mbit download max.
Nu heb ik op mijn computer (vaste desktop) tragere downloadspeeds dan op mijn oude laptop. Ik maak verbinding via wifi. Dit gebeurde na de windows creators update.
Eerst dacht ik dat het de router / acces point waren. Dit bleek niet te zijn omdat in dezelfde ruimte mijn oude laptop al snelheden van 80 mbit download snelheid haalt.
Na veel frustratie heb ik mezelf een nieuwe wifi adapter gekocht.( Asus USB - AC 56 802.11ac wireless USB adapter) deze zou snelheden tot 200mbit gemakkelijk moeten halen.
Nu na wat nieuwe drivers te installeren haalde hij snelheden tot 165 mbit. waarmee ik best zeer tevreden was. Na een paar dagen zakte met dezelfde driver deze snelheid terug naar 25mbit/s . Soms gaat hij even naar 30-40 mbit.
Mijn upload snelheid blijft ten alle tijden met alle drivers op ong. 15-20mbit.
http://www.speedtest.net/my-result/6850968897
ik heb zelf geen idee meer waar het nog aan kan liggen. Ik heb me uren rotgezocht naar andere drivers. Geen Succes. Ik heb mijn desktop al 2maal volledig geformatteerd. Geen succes.
Is er ergens een functie in windows die je downloadsnelheid beperkt? met andere drivers haalde ik maar 1-5 mbit max.
Alle feedback/input is zeker welkom!
alvast bedankt!