Beantwoorden
Pethu91
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Download snelheid traag

Hey iedereen,

 

Ik heb onlangs telenet whoppa aangeschaft. 200mbit download max.

 

Nu heb ik op mijn computer (vaste desktop) tragere downloadspeeds dan op mijn oude laptop. Ik maak verbinding via wifi. Dit gebeurde na de windows creators update.

 

Eerst dacht ik dat het de router / acces point waren. Dit bleek niet te zijn omdat in dezelfde ruimte mijn oude laptop al snelheden van 80 mbit download snelheid haalt.

 

Na veel frustratie heb ik mezelf een nieuwe wifi adapter gekocht.( Asus USB - AC 56 802.11ac wireless USB adapter) deze zou snelheden tot 200mbit gemakkelijk moeten halen.

 

Nu na wat nieuwe drivers te installeren haalde hij snelheden tot 165 mbit. waarmee ik best zeer tevreden was.  Na een paar dagen zakte met dezelfde driver deze snelheid terug naar 25mbit/s . Soms gaat hij even naar 30-40 mbit.

 

Mijn upload snelheid blijft ten alle tijden met alle drivers op ong. 15-20mbit.

 

http://www.speedtest.net/my-result/6850968897

 

ik heb zelf geen idee meer waar het nog aan kan liggen. Ik heb me uren rotgezocht naar andere drivers. Geen Succes. Ik heb mijn desktop al 2maal volledig geformatteerd. Geen succes. 

 

Is er ergens een functie in windows die je downloadsnelheid beperkt? met andere drivers haalde ik maar 1-5 mbit max.

 

Alle feedback/input is zeker welkom!

 

alvast bedankt!

 

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Download snelheid traag

Je zal via WiFi nooit de snelheid halen de je bekabeld haalt. De meeste Wifi AP's en dergelijke afficheren snelheden tot 600 Mbps en zelfs 900 Mbps. Dat is totale bandbreedte of capaciteit. Als je er alleen op zit in ideale omstandigheden, niet te ver, geen hindernissen, geen storing van andere netwerken enz. zal je misschien wel bijna de internetsnelheid halen die je provider beloofd. Maar zodra je de bandbreedte moet delen dan gaat het zeer snel omlaag. Ondanks alle mooie beloftes door de fabrikanten van AP's zal WiFi altijd moeten onderdoen voor een bekabeld netwerk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Download snelheid traag

Geef uw 2.4 GHz en 5 GHz WiFi AP's eens verschillende namen zo weet je met welke je verbonden bent. Zet de bandbreedte ook op auto voor 2.4 GHz.

Desktop dan verbinden met 5 GHz AP en de andere toestellen met het 2.4 GHz AP.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes