Beantwoorden
Verwa
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Alles op zijn plek! Star Wars Day Netjes! It's your fifth party!

Downloadsnelheid te laag

Ik heb een Wigo 9Gb abonnement, normaal zou ik dus 300 Mbps download moeten hebben, maar ik kom amper aan de 100 Mbps. Zijn er nog mensen die dezelfde problemen hebben? En kan ik daar zelf iets aan doen? 

De prijzen van de Telenet abonnementen gaan stijgen wel elk keer, maar hun downloadsnelheid zak evenredig.  😠

0 Likes
15 reacties
Ex-Netweter
 

Downloadsnelheid te laag


@Verwa  schreef:

Het is 100% loss. 😒

Dan zal het enkel nog aan de Telenetmodem, de kabel of mijn netwerkkaart kunnen liggen, denk ik.


🙄
Om te achterhalen of je modem al of niet een verbinding heeft ? Kan je daar eens een andere test doen. Het gaat op dr zelfde manier als je ip adres pingen. Maar je kan ook een website pingen.

Dus open Dos daar typ je terug het woord ping en spatie en nu bv de website van Telenet mag ook een andere zijn dat maak niet veel uit.

Dus ping  www.telenet.be en dan enter. Nu zal je zien of je dus een website kunt bereiken ? Als je 0 % loss ziet staan ? Dan wil dat zeggen , dat je wel verbing hebt.

Maar dat de server niet kan aansoreken maw je pc maakt geen verbinding met het internet , maar je hebt wel een beperkte verbinding raar maar waar.

En dat is het probleem wat ik heb met mijn computer. Ik kan wel het web op maar traag en soms hangt de boell wil zeggen vast lopen.

Wat je ook nog kan doen is , ga naar een doe het zelf winkel of compiter winkel. En koop bv een CAT 6 kabel (1 ,3 m ?) en je sluit die aan in de plaats van de oude kabel.

En zo kan je testen of je kabel slecht of goed is ? Of wat je ook kunt doen is met je huidige utp kabel naar een pc winkel gaan en vragen of ze die willen uit tessen met een tester ? Meestal zullen daar niet echt een drama van maken ?

Als je dat allemaal iets te omslachting vindt , ja dan zit er niets andets op of je belt Telenet of je brengt je computer naar een winkel ? Dat laatste zal geld kosten en meer dan een korte kabel. En lang wachten om bij Telenet binnen te raken.

Is et niet iemand die je kent die verstand heeft van computers en internet die kan je misschien helpen ?