Beantwoorden
trivial
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Draadloze printer Hp werkt niet meer

Hallo, mijn draadloze hp printer werkt niet meer sedert er een

nieuwe modem geplaatst werd door telenet, er is een technieker 

langs gekomen en die vroeg mij hoe oud de printer was,ik zei 3 a 4 jaar,

ik kreeg toen voor antwoord: mss eens een investering doen in een nieuwe 

printer.... deze zal niet meer werken op de nieuwe modem (terwijl ik eigenlijk helemaal geen nieuwe modem gevraagd had), heeft er iemand aub een oplossing??? 

Alvast bedankt.

0 Likes
2 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Draadloze printer Hp werkt niet meer

Dag @trivial,

 

De ouderdom van uw printer gaat volgens mij niet het probleem zijn (mijn printer van ongeveer dezelfde leeftijd werkt ook op de nieuwste modem). Normaal gezien heeft uw printer een nieuw intern IP adres gekregen met de installatie van de nieuwe router. Je kan het best even de oude gegevens van de printer verwijderen op je computer en de computer vervolgens opnieuw laten zoeken naar de printer en deze installeren.

 

Dit kan je doen onder Configuratiescherm => Apparaten en printers (als je op Windows werkt natuurlijk).

 

Succes!


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Draadloze printer Hp werkt niet meer

Nog even een aanvulling op @Niels zijn antwoord.

 

Verbindt de printer nog met het netwerk? Of komt er een foutmelding te staan?

 

Mogelijk ondersteund je printer de wifi standaard niet. Kun je even nakijken waarop het nu staat?

Dit kan je vinden op Mijn Telenet onder Mijn Internet -> Draadloze Instellingen -> Signaal - Wifi standaard 2.4 GHz (bij mij is dit 802.11n) Je kan dit best even op 802.11bgn zetten. (Mogelijk heb je meer keuzes omdat je de nieuwste modem hebt.) 

 

Probeer dan je printer opnieuw te verbinden. Als het dan nog niet werkt, verander dan de netwerknaam van het 5 GHz netwerk even en probeer dan nog eens.

 

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes