24796
netweters
|
152754
antwoorden
|
20735
vragen
|
Hoi,
ik heb 2 weken terug mijn laptop van het werk geupgrade naar windows 10 (clean install).
sindsdien is mijn bandwidth de hoogte ingeschoten 75gb op amper 7dagen tijd +1gb per uur.
na het downloaden van een bw usage tool zag ik dat mijn laptop enkel extreem verbruik vertoond 's avonds als ik thuis werk en niet op kantoor (ook telenet). nadat ik in taskmanager de netwerk performance monitorde zag ik dat dit met dropbox is (dit is trouwens idem op beide pc's) ! ik heb nochtans een groen vinkje dat alles gesynced is dus inactief is maar ik heb een constante upload speed van 3,3mbps !! ik ben nu genoodszaakt dropbox te stoppen als ik thuis werk. Iemand die nog deze problemen heeft ?? Telenet kan dit gechecked worden en is er eventueel iets aan te doen want mijn telemeter staat al +75% en dit na amper 7 dagen. telenet login z002205
mvg,
bjorn de keyser
Ik ben 100% zeker dat het dropbox is, als ik in windows10 via taskmanager/performance/network kijk staat dropbox bovenaan en de upload speed staat constant op 3,3, mbps van zodra ik dropbox afsluit valt de upload snelheid naar 0. Ik heb het zowel op mijn laptop van het werk alsook op mijn desktop pc thuis (zelfde dropbox account) die ik van skratch geinstalleerd heb met windows10 (geen update) en ik heb het bij alle 2 de pc's. Ik ben al blij dat ik de reden van het extreem verbruik gevonden heb, het ambetante is, is dat mijn data limiet bijna op is en dat reeds na 7 dagen waar ik niks gedownload heb. Kan telenet hier eventueel iets aan doen? Ik ga je tip straks eens testen hopelijk kan ik hiermee het probleem stoppen.
mvg,
bjorn
Ik heb zonet de folder logs (appdata\local\dropbox\logs) leeg gemaakt en er is geen activiteit meer nu van dropbox. Ik hoop dat het zo blijft alvast bedankt voor de tip.
mvg,
bjorn
Gelukkig heeft Telenet een brede rug. Al wat misgaat is direct de schuld van Telenet. Ik hoor dat ganse dagen. Mijn Gsm werkt niet meer, hij laadt niet meer op " 't is wel een Telenet abonnement hé". Mij Internet gaat niet meer op mijn smartphone, laptop enz. " 't is wel een Telenet abonnement hé". Terwijl het in 90% van de gevallen wel degelijk aan het toestel of de instellingen ligt.
Grappig en tegelijk triest.
Gelukkig is er nog nonkel google of nonkel Bing die een oplossing brengen.