Beantwoorden
BartK77
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

DynDNS problemen nieuwe modem Docsis 3.1 Wifi6

Met mijn vorige modem geen problemen, maar met de nieuwe lukt het mij niet meer om via DDNS in te loggen op bv IP camera's op mijn intern netwerk vanuit mijn eigen netwerk.

Als ik bv op 4G zit is er geen probleem en werkt dyndns prima en kan ik bv mijn camera's bekijken.

Om nu telkens de connectiegegevens in de verschillende apps aan te passen afhankelijk van mijn locatie (geconnecteerd via 4g of mijn eigen telenet netwerk) is natuurlijk wat van de gekke. Ook continu op 4G is geen optie omdat het bereik thuis niet van het beste is en het kwa batterijduur natuurlijk ook niet ideaal is... Iemand een idee?

0 Likes
6 reacties
BartK77
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

DynDNS problemen nieuwe modem Docsis 3.1 Wifi6

heeft niemand een idee, ook voor telenet was dit al een te moeilijke vraag...?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DynDNS problemen nieuwe modem Docsis 3.1 Wifi6

Wat heb je nu als modem?

Bij wissel van modem wordt in principe als je settings autoamatisch overgenomen door de nieuw modem.

Heb je echter de CV8560E, dan heb je allicht een eigen router. Als je het macadres van je eigen router hebt ingegeven, en je webcams aan je eigen router hangen, dan moet je de nodige aanpassingen doen in je eigen router.

Als het werkt bij verbinding met de smartphone is dat vermoedelijk omdat de smartphone geen ipv4 gebruikt, maar ipv6.

 

0 Likes
BartK77
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

DynDNS problemen nieuwe modem Docsis 3.1 Wifi6

Hey @janne_man , het is de F@ST3896LG-TN.

Het probleem lijkt mij echt met de modem te liggen, ik geef het even hieronder weer :

1) Verbonden op intern netwerk (Telenet of Dlink router) --> DynDNS --> Telenet modem ==> Geen verbinding mogelijk

2) Verbonden met 4G --> DynDNS --> Telenet modem --> Dlink router --> verbinding ok.

Dit was met de vorige modems (CH8568LG, CH7465LG-TN) geen probleem. Ik heb de dyndns reeds verschillende jaren werkend, en het werkt nog steeds, enkel lijkt het als je vanop het intern netwerk naar buiten gaat om dan weer via de voordeur weer binnen te gaan dat het blokkeert. Ik heb ook getest met alle firewalls uit, UPnP aan/uit, geen enkel ding lijkt een oplossing te bieden.
Als ik via GSM probleer op het intern netwerk lukt het ook niet, zet ik WIFI uit werkt het weer prima...
Telenet heeft me maar naar hier verwezen omdat ze dit zelf niet ondersteunen... zucht.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DynDNS problemen nieuwe modem Docsis 3.1 Wifi6

Vroeger is hier wel het probleem gemeld geweest dat het niet ging bij bepaalde installaties als het ipv4 adres van de modem intern werd opgegeven. Wat je wel eens kan proberen is met een VPN verbinding.

0 Likes
BartK77
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

DynDNS problemen nieuwe modem Docsis 3.1 Wifi6

mja mijn router ondersteunt geen VPN... 

Daarnaast, waarom moet ik nog extra kosten gaan maken voor iets wat voordien gewoon werkte?
Heb mijn extra telenet accesspoint ook moeten opgeven en zo een repeater ding moeten beginnen huren om dezelfde functionaliteit te hebben als voorheen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

DynDNS problemen nieuwe modem Docsis 3.1 Wifi6

Wat je wil heet "NAT loopback" en de F@ST3896LG-TN ondersteunt dit niet.

Dit probleem is hier al meermaals gemeld: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/F-ST3896LG-TN-nat-loopback/td-p/165272

De oplossing is een modemwissel naar de CV8560E (zonder Wifi) die je in bridge-mode (MAC pass-through) configureert voor gebruik met een eigen Wifi-router.

Dat is de enige oplossing vandaag. (Of je kan ook een andere provider nemen, modems van alle andere Belgische providers ondersteunen standaard bridge-mode.)

0 Likes