Beantwoorden
DDoubleU
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
En we zijn vertrokken! Hi there!

E-router met Telenet AP als fallback-mechanisme

Hi,

Ik had hier onlangs de vraag gesteld hoe ik best een custom router achter m'n Telenet HGW kon plaatsen (https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/DMZ-feature-dubbele-NAT-met-Streamz/m-p/1...) en kreeg daar het advies van de E-router te nemen. Dat ben ik nu ook van plan en ik had mij al geïnformeerd bij een Telenet Service Center. Ik heb nu volgende opstelling met MAC Passthrough in m'n hoofd:

Telenet HGW > D-link router > TP-link AP's

Echter zit ik met het volgende probleem: als ik van huis ben en er is een probleem met het internet dat niet met een reboot op te lossen is wil ik een makkelijke fallback-oplossing zodat m'n gezin verder kan. Daarom had ik in gedachten het Telenet AP (dat ik nu al heb) te behouden en aangesloten te laten aan de Telenet HGW, maar weliswaar dit uit te laten staan zodat het standaard niet actief is. Mocht mijn opstelling dan falen kan dit opgestart worden.

Toch wist de medewerker van het Service Center mij te vertellen dat dit niet mogelijk was, weliswaar zonder hier technisch verder op in te gaan. Klopt dit? Ik dacht gelezen te hebben dat ik vanuit Mijn Telenet toch nog steeds de wifi kon "beheren" ook al heb ik een E-router omdat ik een Telenet AP heb. Of zit ik er naast?

Alvast bedankt!

0 Likes
2 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

E-router met Telenet AP als fallback-mechanisme

@DDoubleU 

Normaal gezien, als je modem van telenet hebt aangesloten, kan je naar mijn telenet, om wijzigingen aan te brengen aan je telenet modem. wat normaal logisch zou zijn.

Of ik moet iets over het hoofd zien, gelieve me dan te verbeteren

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

E-router met Telenet AP als fallback-mechanisme


@DDoubleU  schreef:

Daarom had ik in gedachten het Telenet AP (dat ik nu al heb) te behouden en aangesloten te laten aan de Telenet HGW, maar weliswaar dit uit te laten staan zodat het standaard niet actief is. Mocht mijn opstelling dan falen kan dit opgestart worden.

Toch wist de medewerker van het Service Center mij te vertellen dat dit niet mogelijk was, weliswaar zonder hier technisch verder op in te gaan. Klopt dit?


Neen, het klopt niet wat de Telenet medewerker jou heeft wijsgemaakt.

Je kan, achter de E-router, perfect een Telenet AP plaatsen. Dit Telenet AP zal zichtbaar worden op "Mijn Telenet" en perfect te beheren. Meer nog: je kan de WiFi van de E-router instellen op "één netwerk", en het AP zal de instellingen overnemen (de kans is zelfs groot dat de WiFi instelllingen van je huidige HGW gepushet worden naar de E-router).

Ik zou dan het Telenet AP zelf laten aanstaan, je kan vanop afstand de WiFi aan/uit zetten, zonder het AP te moeten heropstarten.

Je zal dan wel 2 WiFi netwerken hebben in huis, maar als "fall-back" voor de opstelling D-link router > TP-link AP's kan dat wel dienen.