@Ex-Netweter schreef:
Daarom had ik in gedachten het Telenet AP (dat ik nu al heb) te behouden en aangesloten te laten aan de Telenet HGW, maar weliswaar dit uit te laten staan zodat het standaard niet actief is. Mocht mijn opstelling dan falen kan dit opgestart worden.
Toch wist de medewerker van het Service Center mij te vertellen dat dit niet mogelijk was, weliswaar zonder hier technisch verder op in te gaan. Klopt dit?
Neen, het klopt niet wat de Telenet medewerker jou heeft wijsgemaakt.
Je kan, achter de E-router, perfect een Telenet AP plaatsen. Dit Telenet AP zal zichtbaar worden op "Mijn Telenet" en perfect te beheren. Meer nog: je kan de WiFi van de E-router instellen op "één netwerk", en het AP zal de instellingen overnemen (de kans is zelfs groot dat de WiFi instelllingen van je huidige HGW gepushet worden naar de E-router).
Ik zou dan het Telenet AP zelf laten aanstaan, je kan vanop afstand de WiFi aan/uit zetten, zonder het AP te moeten heropstarten.
Je zal dan wel 2 WiFi netwerken hebben in huis, maar als "fall-back" voor de opstelling D-link router > TP-link AP's kan dat wel dienen.