Beantwoorden
kontron
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Eigen server blijft onbereikbaar (port forw?)

Hey iedereen,

Ik heb onlangs een kleine Centos 7 server opgezet op mijn thuisnetwerk om een aantal remote projectjes mee te doen. Mijn thuisnetwerk gebruikt een Telenet modem (zwarte versie). Ik heb een custom poort opengezet voor ssh (25555) en voor de apache webserver (25556) die erop draait, met port forwarding regels in 'mijntelenet', zowel voor ip4 en ip6.

Nu kan ik perfect ssh'en naar de server en de apache webpagina's zien vanop mijn thuisnetwerk, maar vanaf buiten het netwerk geraak ik er niet op. Ik heb het adres gecontroleerd, zitten prutsen met de port forwarding, zowel ip4 en ip6 geprobeerd, ik heb andere random poorten geprobeerd en zelfs de hele telenet firewall afgezet, zowel ip4 en ip6. Niets helpt, het blijft geblokkeerd voor buitenaf.

 

Heeft iemand een idee wat ik misschien over het hoofd zie? Ik betwijfel dat het SELinux (disabled) of server firewall (staat af) gerelateerd is, en er valt niks te zien in /var/logs/secure. De poging geraakt m.a.w. gewoon niet tot aan de server.

Tags (3)
0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Eigen server blijft onbereikbaar (port forw?)

Over IPv6 kan ik kort zijn. Dit werkt niet. Ik ben er al een tijdje mee bezig. Over IPv4 zou dit moeten werken.

Heb je via http://www.t1shopper.com/tools/port-scan/ gecontroleerd of de poorten open zijn?

Je zou dan uw server moeten kunnen bereiken via publiek IPadres: poortnummer.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Eigen server blijft onbereikbaar (port forw?)

Alle respect, maar portforwarding op telenet routers werk in vele gevallen niet. Dat is hier al vele malen aan bod geweest.

Daarom nogmaals herhalen: als je met poorten wil gaan spelen dan werk je het beste met een eigen router.

Die heb je tenminste zelf in de hand.

De boodschap is dus naar een telenet winkel gaan en een modem only scoren.

Na installatie en eigen router en je zal zien, alles zal werken.

 

Ik heb hier een eigen nas draaien met apache, mysql, phpmyadmin, ftp enz. Deze is perfect van buiten af bereikbaar.

Ik kan wel aanraden om met een dynamische dns te werken. Dit is een stuk handiger dan steeds maar ip adressen ingeven.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Eigen server blijft onbereikbaar (port forw?)

IPv4 forwarding werkt wel. Tot nu toe altijd gedaan via de Telenet Home Gateway. Voor NAS, camera's, VPN. IPv6 is niet OK.

Wat ik vandaag gemerkt heb is dat je best eens via "mijn telenet" je modem eens heropstart. Dus niet door de stroom eraf te halen. Blijkbaar heeft die HGW daar deugd van want IPv6 werkt bij mij nu gedeeltelijk wel. Ik moet nog verder uitzoeken in hoeverre maar de IPv6 adressen worden terug toegekend.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Eigen server blijft onbereikbaar (port forw?)


@igvfer schreef:

IPv4 forwarding werkt wel. Tot nu toe altijd gedaan via de Telenet Home Gateway. Voor NAS, camera's, VPN.


"Werkt wel" vs. "werk in vele gevallen niet " .... Ik heb hier toch al veel gelezen dat het meer niet dan wel werkt. Voor zover ik het hier begrepen heb, werkt het in sommige HGWs wel en in andere niet.  @igvfer Jij zal dus geluk hebben dat het in jouw toestel wel werkt Man Vrolijk Maar ik sluit me aan bij @Puch: als je wil port forwarden of mappen: gebruik dan een Telenet modem en je eigen router... 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Eigen server blijft onbereikbaar (port forw?)

Ondertussen heb ik gemerkt bij mijn pogingen om IPv6 aan de praat te krijgen, wat ondertussen gedeeltelijk is gelukt na de installatie van de witte HGW, dat je maar 1 lijntje portforwarding per keer mag invullen en telkens op "opslaan" moet klikken. Dus niet meerdere lijntjes invullen tegelijk en dan op "opslaan".  En dan best je modem via datzelfde "mijn telenet" eens heropstarten.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Eigen server blijft onbereikbaar (port forw?)

@igvfer maar wat een gedoe allemaal. Gooi die boel buiten, scoor een router en je problemen zijn opgelost. LOL

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren