Beantwoorden
joerike
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Emails worden automatisch verwijderd

Beste, sinds vrijdag wordt mijn hele inbox met emails verwijdert.

 

Er stonden er een 100 in inbox.
Ik ben zelfstandige dus ben al mijn potentiele klanten kwijt waar ik nog prijsoffertes voor moest maken.

 

Gister stonden er dan weer 8 in en die waren deze morgen ook weer automatisch verwijderd.

 

Het wordt wel alleen verwijderd in de inbox en niet in de andere mappen die ik nog heb.

 

In mijn mailbox staan wel allemaal mails van 'maildelivery' en dergelijke praktijken, denk virus ofzo geen idee.

Nu is mijn vraag als ik mijn emails nog kan terug krijgen want dit is wel een kleine ramp voor mij uiteraard.
En hoe is het in godsnaam mogelijk dat deze zomaar kunen verdwijnen ? :S

 

Hoop op een positief antwoord.

 

Mvg joeri

0 Likes
9 reacties
Ab33506
Experienced Meerweter
Berichten: 168
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. My smart Valentine

Emails worden automatisch verwijderd

Kijk eens op "webmail" indien je ze daar nog vindt?

 

Dan kan je eventueel scannen met je anti-virus, scannnen op malware.

 

of, in het uiterste geval je mailprogramma opnieuw instelllen...

 

Let wel, als je de mails nog ziet op webmail.

________________________________________
Laten we elkaars mening respecteren,
hoe fout die van u ook is.
0 Likes
joerike
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Emails worden automatisch verwijderd

Het is op webmail.

Ik gebruik geen extern programma.

Mvg
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7784
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Emails worden automatisch verwijderd

Heb je onlangs, recent, nog een apparaat toegevoegd die jou mails kan ontvangen. Bijvoorbeeld een tablet of smartphone of andere laptop, computer? Jij, vrouw, echtgenoot, kinderen?

Kijk dan daar eens of je bij die instellingen een POP3 account gebruikt hebt want dit haalt de emails op en verwijdert de mails vervolgens van de server.

 

Deze vraag en nog andere vragen brengen bij mij de bedenking of er eens geen cursus noodzakelijk is over de basisdingen in het computeren. Mail, bestandenbeheer en dergelijke. Ik merk dat er in deze materie nog veel dingen gedaan worden, lukraak en ook door verkopers van informatica, zonder eigenlijk te beseffen waar ze mee bezig zijn en tot het misloopt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Emails worden automatisch verwijderd

[1] Fout in Webmail-regel

Als je zelf wat regels het aangemaakt in Telenet Webmail, dan is het mogelijk dat je door een fout in een regel alle mails automatisch laat wissen van een bepaalde Webmail-map.

Daarom raad ik voor Webmail-regels aan  

om bij "Voer de volgende acties uit:" nooit te kiezen voor Verwijderen, maar eerder te kiezen voor "Naar map verplaatsen: Prullenbak".

 

[2] Gehacked

Het is mogelijk dat je het slachtoffer bent geworden van phishing.

In zo een situatie word jouw mailadres misbruikt om spam te sturen en worden alle antwoordmails automatisch verwijderd omdat de "hacker" Webmail heeft ingesteld om alle antwoorden door te sturen naar een ander gehacked mailadres.

 

Verander eerst jouw wachtwoord: https://mijn.telenet.be/mijntelenet/password/change.do

Kijk eens bij Telenet Webmail:

  • Klik op Instellingen
  • Klik op E-mail (staat onder het woord Accounts)
  • Zorg dat er bij het volgende geen e-mailadres staat: Ontvangen e-mails doorsturen naar
  • Zorg dat het volgende niet aangevinkt staat: Doorgestuurde e-mails niet bewaren in Inbox
  • Zorg dat het volgende niet aangevinkt staat: Verwittiging van ontvangen e-mails verzenden naar
  • Klik op Opslaan

[3] Extern mailprogramma

Zie het bericht van hierboven 

 

 

0 Likes
freddyspaepen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
O dierbaar België.. Netjes! Primeur! It's your sixth party!

Emails worden automatisch verwijderd

Bij mij ook. Nu worden ze zelfs verwijderd zonder dat ik ze gelezen heb. Is dit een fout van telenet zelf?

0 Likes
Go-Sea
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Emails worden automatisch verwijderd

Het is zeer waarschijnlijk dat, zoals igvfer aangeeft, je (of iemand van je gezin) je Telenet E-mail gelinkt hebt op je gsm, iPad, laptop, ...  dit toestel slurpt dan al je E-mail binnen.  Dit kan gewenst zijn omdat bv. Je Telenet mailbox slechts 5GB is, als deze vol zit krijg je geen mails meer binnen.

 

Op Google vind je wel hoe je de settings van het betreffende toestel kan aanpassen zodat deze geen mail,meer binnenslurpt. Het goede nieuws is dat je die mails,dus niet kwijt bent.

 

andere optie is je pwd aan te passen het betreffende device kan dan geen mail meer binnentrekken, ook een goed idee als je vreest dat je gehack'ed bent..  maar zou me straf lijken.  

 

Succes 

0 Likes
jv01
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Emails worden automatisch verwijderd

Beste Joeri, 

Heb je hier een oplossing voor gevonden? 

Ik word namelijk met hetzelfde probleem geconfronteerd. 

Groeten,

Jan 

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Emails worden automatisch verwijderd

@jv01 dit is een bericht dat meer dan anderhalf jaar oud is van een lid die slechts 2 berichten heeft gepost.

Ik denk dat een antwoord zal uitblijven.

 

Kijk nog eens na wat hierboven al is geantwoord.

Toevallig een mail programma ingesteld met POP3 en geen reservekopie op de server?

 

Indien niet, neem contact op met de Telenet helpdesk.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Emails worden automatisch verwijderd

@jv01 Zoals @Puch aangeeft staat de oplossing waarschijnlijk hierboven al, net zoals je probleem.

 

Maar ik durf te wedden op de installatie van een POP3 mail client 🙂


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes