Probleemstelling: 2 pc's waarvan 1 enkel nog IPV6-toegang en de andere volledige toegang. Onafhankelijk of ze beide rechtstreeks in de modem zaten of in de switch of apart. Ene windows 7 64 bit home premium andere windows 8 en 10 (geen verschil)
Switch was nochtans DHCP disabled.
Alles geprobeerd: DNS-troubleshooting, firewall, AV-software, kabels getest,... tot uiteindelijk volledige format harde schijf tweede pc waar probleem optrad. Geen verschil. Beiden werken wel na modemreset. Tot herstart pc's: probleem terug.
Uiteindelijk TN gebeld, nieuwe modem geïnstalleerd: geen verschil. Alle kabels eruit en 1 voor 1 er terug in en pc's telkens heropstarten: geen probleem TOT switch in de router: ZONDER aansluitingen!
Probleem was dat de switch op hetzelfde standaard IP-adres zit als de TN modem: 192.168.0.1 en de modem in de war brengt. Bijkomend probleem: kan niet geconfigureerd worden rechtstreeks in de modem want niet bereikbaar wegens identiek IP adres.
Oplossing: in netwerk ertussen koppelen, zodat hij een ander IP adres krijgt en dan naar het instelmenu gaan en een ander IP-adres toekennen aan die switch.
Dan terug in de modem en opgelost.
Maar ik kan u verzekeren: een 'pain in the ass' om te vinden wat het probleem was en ook om het op te lossen.