Beantwoorden
JanVC007
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Tien op tien! Handje vol! It's your eighth party!

Extra Powerlines instaleren met Wifi power set

Ik heb thuis in mijn Net werk reeds een Powerline PG9073 aan de Acces point hangen, tevens in de slaapkamer een Wifi powerline PG9072 en een Powerline PG9073 aan mijn omvormer van de zonnepanelen om resultaten uit te lezen. Na contact met Technische dienst waar ik de vraag stelde om 2 bewakingscamera's te koppelen met vast internet, werd me aangeraden een powerline set af te halen in een service punt, deze was gratis gezien ik de eerste betaald had in de tijd. Nu heb ik deze Set aangesloten zoals beschreven (niets gedaan aan de reeds vroeger geïnstalleerde) en alle lichtjes werken ook zoals beschreven, maar ik heb geen connectie meer met mijn omvormer van de zonnepanelen en heb ook de indruk dat de aansluiting op de camera's no steeds wifi is en niet op vaste internet lijn. Waar ik zeker van ben is dat in mijn netwerk via mijn Telenet mijn Netwerk, de twee extra powerlines PG9072 en PG9073 niet zichtbaar zijn. Ik heb de indruk dat ze wel werken gezien de lampjes allemaal correct werken, maar niet communiceren in het netwerk. Wat is er hier fout gebeurd, moet ik alles (inclusief de reeds geïnstalleerde) powerlines resetten en terug starten? Graag hulp of raad in deze. Met vriendelijke groeten, Jan

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Extra Powerlines instaleren met Wifi power set

Uiteraard gaan die lampjes correct werken. Die 2 PWL zien elkaar maar ze zien daarom de andere niet. Hoe los je dat op?

Verwijder de 2 nieuwe. Steek een van de nieuwe ergens in een stopkontakt, liefst niet te ver van de pwl bij uw modem, en reset deze (10 tot 12 sec. met een paperclip in het gaatje). Even uittrekken en terug insteken en je drukt het security knopje op de PWL bij uw modem een paar seconden in tot de lampjes beginnen te pinken en je doet hetzelfde bij de geresette powerline. Na enige tijd stopt het pinken en zal je zien dat ze met elkaar verbonden zijn. Huisje en power zullen samen branden. LAN niet op de nieuwe PWL omdat er nog geen kabel in zit. Als je de 2e PWL nu in steekt zal je zien dat het huisje niet brand omdat die met geen enkele PWL contact heeft.

Zelfde procedure voor de 2e PWL en je PWL's zijn opgenomen in je netwerk.

In het slechtste geval moet je alle PWL verwijderen en allemaal resetten. Dan begint de procedure opnieuw. PWL 1 koppelen met PWL2, vervolgens terug PWL1 met PWL3, terug PWL 1 met PWL4 enzovoort. Dit doe je best op zo'n stekkerblok dan moet je niet zover lopen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JanVC007
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Happy New Year! Tien op tien! Handje vol! It's your eighth party!

Extra Powerlines instaleren met Wifi power set

Bedankt voor deze mooi uitgelegde oplossing. Heb dit zo uitgevoerd en probleem opgelost, waarvoor dank.

Tags (1)