Beantwoorden
Co
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pionier It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

Fluctuerende wireless snelheden

Hallo,

 

Ik heb het Business Fibernet 240 plus plan voor mijn internet en heb een laptop met de wireless kaart Intel® Dual Band Wireless-AC 7260 en een Access Point van telenet NETGEAR wndr4300-TN.

 

Soms gaan de snelheden met deze laptop uitstekend (200-220 mbps) maar soms gaan deze ook zeer traag (3-40 mbps). Telkens als het zo traag is test ik met een computer dat via kabel verbonden is via zowel de AP als direct met de modem. De snelheden zijn in beide gevallen altijd goed. Alleen niet voor mijn laptop.

 

Ik heb al allerlei guides gevolgd en instellingen geprobeerd en soms werken deze ook maar soms niet.

 

De router instellingen: http://prntscr.com/7vax9g

De wireless modes zijn:

2.4Ghz --> b/g en b/g/n

5.2Ghz --> a en a/n

 

Mijn wireless kaart instellingen:

802.11n-kanaalbreedte voor 2.4 Ghz: Automatisch

802.11n-kanaalbreedte voor 5.2 Ghz: Automatisch

Activeren na Magic-pakket: Ingeschakeld

Ad-hoc QoS-modus: WMM uitgeschakeld

Ad-hockanaal 802.11b/g: 1

Agressiviteit bij roamen: laag

ARP-offload voor WoWLAN: ingeschakeld

Beveiliging van gemengde modus: RTS/CTS ingeschakeld

Bluetooth: uitgeschakeld

Draadloze modus: 802.11a/b/g (mogelijkheden: http://prntscr.com/7vaytw)

GTK opnieuw versleutelen: Ingeschakeld

HT-modus: VHT-modus

Niet compatibel met 40-Mhz-kanaal: Ingeschakeld

NS-offload voor WoWLAN: Ingeschakeld

Pakketsamenvoeging: ingeschakeld

Patroonovereenkomst: Ingeschakeld

Slapen bij verbroken WoWLANverbinding: Uitgeschakeld

U-APSD ondersteuning: Ingeschakeld

Verzendenergie: Hoogste

Voorkeursband: Voorkeur voor 5.2 Ghz

 

Drivers zijn up-to-date en er zijn geen andere apparaten wireless aangesloten (wel een PS3 via kabel).

0 Likes
6 reacties
Tom_Acke
Professional Meerweter
Berichten: 141
Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! Even demarreren... Een bus vol!

Fluctuerende wireless snelheden

Wss zal je pc de ene keer  verbinding maken met de 2,4 Ghz band en de andere maal met de 5 Ghz band van de modem.

Wat je kan proberen is in mijn telenet het netwerknaam an de 5 Ghz band aan te passen naar  een andere naam en je wii kaart hiermee te laten verbinden.

Weet wel dat de 5 Ghz band niet zover draagt of de 2,4 Ghz band, maar wel minder storing ondervindt van andere wifi "stoorzenders" in de buurt, en dat de %ghz band niet zover draagt qua  astand. Wat wel een enorm voordeel is van deze band is dat deze hogere ndraadloze snelheden aankan

Als dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing en/of een kudo geven.
Mensen met hetzelfde probleem zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Co
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pionier It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

Fluctuerende wireless snelheden

Dit heb ik reeds gedaan en momenteel gebruik ik de 5ghz band http://www.speedtest.net/my-result/4521562110

 

Ik zit vrijwel naast mijn AP. Het is een heel vreemd probleem.

0 Likes
Yamakasi
Experienced Meerweter
Berichten: 105
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Fluctuerende wireless snelheden

Ik denk ook dat hij zal wisselen tussen 2.4 en 5GHz. Om zeker te zijn kan je idd je ssid van één van de 2 aanpassen zodat je weet met welke band je verbonden bent. Als ik met mijn tabled op het terras heb gezeten verbind hij ook met de 2.4GHz, als ik dan naar binnen ga en sta naast mijn access point blijft hij met de 2.4GHz verbonden tot ik mijn wifi uit/in schakel.
0 Likes
Yamakasi
Experienced Meerweter
Berichten: 105
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Fluctuerende wireless snelheden

En dat is de snelheid via je laptop die je beschreef of een smartphone? Op mijn smartphone haal ik nooit dezelfde snelheid als op mijn laptop.
0 Likes
Co
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pionier It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

Fluctuerende wireless snelheden

Alle snelheden zijn die van mijn laptop. En ik heb de 5Ghz band hernoemd en mijn computer het andere netwerk laten vergeten zodat hij niet kan connecteren naar de 2.4Ghz band.

0 Likes
Co
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Pionier It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

Fluctuerende wireless snelheden

Ik was gisteren een spel aan het downloaden van 50GB en het ging een hele tijd traag (2-5mb/s). Mijn Netflix was nadien al een tijdje gestopt (op PS3) en ik heb nadien gemerkt dat mijn download snelheid ineens 15-20 mb/s was. Misschien heeft het dus te maken met Netflix op mijn PS3?

 

Momenteel staat mijn PS3 echter ook volledig uit en doe ik een speed test en geraak ik weer maar tot 40mbps.

0 Likes