|
25.665
netweters
|
158.815
antwoorden
|
|
21.415
vragen
|
Beste
Sinds 2 - 3 tal weken hebben zowel personen uit mijn omgeving (Groot Gent) als ik problemen met 'het internet'.
Deze valt op geregelde tijdstippen weg en dit voor lange duur.
Enige troubleshooting wees uit dat de modem zijn WAN IPv4 adres verliest. Enkel IPv6 is nog beschikbaar.
Hierdoor is het enkel mogelijk websites te bereiken die communicatie via IPv6 toestaan.
Meerdere techniekers zijn al ter plaatse gekomen. Modem vervangen maar helaas steeds zonder resultaat.
Wanneer ik via 'what is my ip' het adres wil opzoeken zegt deze voor IPv4 not detected.
In de Telenet app kan ik wel mijn WAN IP terugvinden. Maar deze is helaas niet pingbaar.
Momenteel is het huilen met de pet op om stabiel te kunnen surfen.
Zijn er nog personen die dit probleem hebben?
Mvg
VirtualR
Ik vermoed een gelijkaardig probleem hier.
Soms werken sommige websites niet, op verschillende computers met andere software op, terwijl de websites op gsm via hetzelfde wifi netwerk wél werken.
Alle mogelijke testen gedaan om oorzaken uit te sluiten. Blijft nog over: routing van provider of DNS servers van provider of ipv4/IPv6 issues.
Begin dát maar eens aan de telefoon uit te leggen tegen de helpdeskwerker die na 19u ongetwijfeld in het buitenland opneemt...
F*** annoying!
Welke Telenet modem heb je? Als deze bridge mode ondersteunt en je hebt een router om te testen, dan zou je kunnen zien of het probleem zich dan nog altijd stelt. Een eigen modem is misschien ook een optie.
Ik heb zelf een CV8560E modem in bridge mode met een TP-Link en daarop heb ik IPv6 uitgeschakeld (omdat ik IPv6 DNS kon instellen naar mijn Pi-Holes).