Beantwoorden
Omer4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Trick or treat? En we zijn vertrokken!

Geen double nat - wat bestellen aub?

Hallo,

 

We overwegen naar Telenet te migreren maar ik ben wat bezorgd over double NAT-ellende.  Huidige setup is WAN - Bbox3 - Firewall - LAN.  

-De firewall authenticeert via PPPoE dus er zijn geen double NAT issues.

- De decoder hangt in een afzonderlijk LAN dus passeert niet via de firewall

- De WiFi  van de BBox3 gebruiken we niet. Er is een eigen LAN.

- Er draait een VPN-server op een DDNS-registratie. 

 

Wat moet ik bestellen en hoe wordt een en ander geconfigureerd om toch alles te laten werken ?  

- VPN-server extern toegankelijk via DDNS. Vast IP is niet nodig. 

- Decoder moet vanaf het interne netwerk toegankelijk zijn voor tablets om Yelo te kunnen gebruiken begrijp ik ? Gaat de decoder dan mee achter de firewall ? 

- Moeten de Yelo-clients in hetzelfde broadcastdomain zitten of hoe wordt ‘intern netwerk’ juist gedefinieerd aub ?

- Andere ?

 

Bedankt !

0 Likes
2 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Geen double nat - wat bestellen aub?

Volgens mij ben je het beste af met een modem-only en een eigen router (en switch). Telenet zal je een zgn. Home Gateway (modem/router) willen installeren, maar als je om een modem-only vraagt, dan krijg je die normaal. Als klant krijg je dan ook nog altijd toegang tot TelenetWiFree. De opstelling is dan:

 

Modem-only

   Switch

      Digicorder

      Router

 

De switch zorgt ervoor dat je digicorder een extern (én intern) IP krijgt, zodat het ding interactief is.

 

- VPN stel je in op de router. Ik denk niet dat dit mogelijk is op een HGW.

- Op de tablets installeer je de Yelo Play app. Je logt in met je Telenet gebruikersnaam en wachtwoord. Binnen het interne netwerk kan je zo aan de opnames van je digicorder. TV kijken kan via Yelo Play, maar enkel via een Telenet verbinding. Extern zou je je VPN kunnen gebruiken om met Yelo Play alsnog TV te kunnen kijken via een niet-Telenet verbinding.

- 'intern netwerk' = een Telenet verbinding. Je kan ook via een browser verbinden via yeloplay.be.

 

Digicorders en zo is niet echt mijn dada, maar wat hier staat zou normaal gezien toch moeten kloppen. Indien niet, dan ben ik zeker dat andere gebruikers me zullen aanvullen en/of corrigeren.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen double nat - wat bestellen aub?

Modem only vragen. Digicorder wordt rechtstreeks aan de modem verbonden. Firewall ook dus je zal eerst een switch moeten plaatsen. De enige vereiste om met Yelo te kunnen kijken is dat je op een Telenet netwerk zit en dat is dus zo.

Ik hoop /denk dat je firewall ook een router is. Je zal daarmee niet kunnen verbinden via PPOE want dat is xDSL gedoe.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.