Beantwoorden
Chacsam
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your seventh party! It's your sixth party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Google Cloud Print via Telenet kan niet

Ik bezit over een Canon MF8580cdw printer met Google Cloud Print.

Op mijn Telenet aansluiting lukt de registratie niet (authentication failed), met of zonder router.

Wanneer ik een hotspot creëer op mijn GSM (via Base), dan lukt de registratie van deze printer wel. Spijtig genoeg niet meer geldig wanneer ik de printer terug op mijn Telenet aansluit.

Volgens Canon zou port 5222 ergens worden geblokeerd, volgens Telenet niet.

Heeft er iemand zelfde probleem?

0 Likes
2 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Google Cloud Print via Telenet kan niet

Via mijn.telenet.be moet je deze poort forwarden. Ik kan dat niet laten zien want ik heb geen router van Telenet.

 

Het staat hier op de klantenservice van Telenet uitgelegd waar je het kan vinden 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7798
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Google Cloud Print via Telenet kan niet


@Chacsam schreef:

Ik bezit over een Canon MF8580cdw printer met Google Cloud Print.


Volgens Canon zou port 5222 ergens worden geblokeerd, volgens Telenet niet.

Heeft er iemand zelfde probleem?



Eerst en vooral stel een vast IP adres in in uw printer (via  IP configuratie). Alles kan tussen bvb 192.168.0.10 en 192.168.0.49. Neem nu bvb. 192.168.0.15 met default gateway 192.168.0.1 en subnet 255.255.255.0.

En dan ga je naar de portforwarding instellingen in mijn.telenet.be, zoals de link hierboven in de vorige post aangeeft.

Daar zet je dat beginpoort 5222, eindpoort 5222 naar IP adres 192.168.0.x (zoals jij je printer hebt gegeven)

Opslaan en dan opnieuw proberen.

Opgepast deze week zijn er nog werken aan de gang bij Telenet dus is het mogelijk dat je niet in de portforwarding menu geraakt.

Ik hier toch niet anders zou ik je een screenshot tonen.

Ik ga er natuurlijk van uit dat je rechtstreeks op de home Gateway van Telenet bent aangesloten  (al of niet WiFi) en dat er niet nog een router tussenzit.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes