Beantwoorden
Parahybana
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Groot verlies op powerlines, beste remedie?

De laatste tijd heb ik meer en meer problemen met de Powerline die naar mijn gaming PC gaat. (Disconnects, trage snelheden, hoog ping) Wij hebben onze powerlines ondertussen al een jaar of 5 of 6, en er was altijd al veel verlies op. Dit is onze setup:

 

Internet komt binnen via Coax in de kelder, ongeveer 200mbps. 

Er loopt een ethernet kabel van de modem naar onze eerste powerline. Deze is verbonden met 2 andere powerlines op het gelijkvloers. De eerste powerline is voor onze router, daar krijg ik ongeveer 50mbps, al een groot verlies. Onze wifi is dus ook gelimiteerd tot ongeveer 50mbps. De derde powerline loopt naar onze digicorder, en hebben we niet vaak problemen mee.

Boven, op mijn kamer, waar mijn gaming PC staat, heb ik maar 14mbps meer op mijn powerline. 

Wifi boven is ongeveer 36mbps, maar is zeer onstabiel met hoge ping, en vanaf er iemand op een laptop of gsm netflix streamt, wordt het gewoon erger op mijn PC. Zelfs Facetime enzo is erg onstabiel.

 

Een kabel trekken is geen optie, dus ik vroeg mij af wat de beste optie zou zijn? Betere powerlines, nieuwe router in combinatie met nieuwe powerlines, een mesh network die begint in de kelder? Onze huidige powerlines zijn een mix van MT-Logic en nog een andere powerline, 200 en 250mbps snelheden.  Ik twijfel momenteel tussen een TP link set van 500mbps, en een devolo set van 1000mbps. Maar ik wil zeker zijn dat dit het probleem zou oplossen.

 

Allesinds bedankt!

0 Likes
1 reactie
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5208
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Groot verlies op powerlines, beste remedie?

@Parahybana 

Huur een gratis set van twee powerlines bij Telenet. En doe daarmee enkel testen. 

Om de powerlines te kunnen huren moet je een test doen met de telenet app (niet verwarren met de telenet tv app). Tijdens die test schakel je de wifi van je powerlines uit.

 

De  powerlines die je gratis kan huren van Telenet gebruiken een andere technologie dan de toestellen die jij opgeeft.  Nadat je de powerlines van  de gratis gehuurde set gekoppeld hebt, houdt je de niet wifi gekoppeld aan de medem van Telenet en de wifi test je dan op de verschillende plaatsen. Als de test je bevalt kan je beslissen om bijkomende powerlines te huren bij Telenet (2 euro voor een wifi pwl, maar ook 2 euro voor de set van 1 wifi en 1 niet wifi pwl) of je kan gaan voor de powerlines van Devolo uit de Magic reeks die dezelfde technologie gebruiken als de  huidige van Telenet.