24791
netweters
|
152700
antwoorden
|
20730
vragen
|
Hoi,
Mijn zoon heeft last van hoge ping (140ms) ingame fifa en wordt eruit gegooid. Hij speelt met een internetkabel van de modem naar een router. Ook al rechtsreeks de ps5 in de modem ingestoken en probleem blijft. Dit is sinds een aantal weken zo. Voor een professionele e sporter is dit heel vervelend en voor mij als moeder ook want ik moet het geroep en getier aanhoren als hij weer eens uit een potje wordt gegooid. Wij wonen in Diepenbeek maar een collega e sporter uit Brugge heeft hetzelfde probleem. Wij hebben de cv8560e modem en de collega heeft de ch8865lg modem. Voor de rest werkt hier wel alles alleen die hoge ping is om gek van te worden.
Wie kan ons helpen want op de telenet klantendienst had men nog nooit van ping gehoord en zei men van een it'er te raadplegen.
Een wanhopige moeder
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoeveel ping op https://www.speedtest.net/ ?
Normaalgezien moet dat op het Telenet-netwerk onder de 15 milliseconden zitten.
Zit op 34 ping als ik op ea account de test doe
De speedtest van telenet zelf 16 ping en 6 jitter download 89 en upload 19
Ga ik naar de modem zelf ernaast staan op mijn gsm de speedtest download 76 en upload 9
De technische dienst heeft de speedtest ook gedaan van bij hun uit de modem getest en morgen komt de technieker langs
Op het eerste zicht zijn binnenlandse verbindingen via het Telenet-netwerk wel oké.
Maar misschien heeft Telenet een slechte internationale verbinding met de FIFA-servers.
Om dat uit te sluiten kan je best eens testen op een ander netwerk: Proximus VDSL of fiber
De speedtest van telenet zelf 16 ping en 6 jitter download 89 en upload 19
antwoord
Hier speedtest Telenet 10 ping download 991Mbps down 40Mbps up
https://www.speedtest.net/result/d/e4f1d52c-4d3b-4863-b610-f6d2bd9dee65
blauw is telenet ping en orange proximus. Gewoon van ea help site isp in onze buurt
Valt op dat sinds 6 januari de ping bij telenet de hoogte in geschoten is en toen zijn de problemen hier ook begonnen
FiFa zegt op hun site met 63% server problemen te kampen
2 dagen geleden was er idd een fifa server update maar de problemen blijven hier nu nog
Vandaag zijn de server problemen bij FiFa van 63 naar 66% gestegen.
Technieker is geweest en het probleem ligt buiten, bij fluvius. Het is doorgegeven aan fluvius maar kon weken of maanden duren dat het probleem opgelost zou zijn.....
Er zijn verschillende dingen op til bij telenet, afwachten tot ze bij telenet alles terug op rijtje hebben vrees ik 🫤
En in de tussentijd een ambetante zoon hebben 😔😱🫣
Als moeder kan dit ook positief zijn... Meer quality time, hulp bij klusjes, ik zie voordelen voor je 😉🙂 (grapje he)
Wat voor abbo heb je want voor goed te gamen heb je ook goede up en download nodig.
1. Doe eens test (liefst bekabeld op pc/laptop) op www.speedtest.net en kopieer de link met stats eens even hier.
2. Beste is om ps5 rechtstreeks op modem te hangen.
3. Hoe zijn je modem instellingen op modem? Upnp aan? Staat de ps5 in modem in firewall met regels om open poorten te zetten of in DMZ?
4. Wat zijn de internet instellingen op de ps5?
Kun je dat eens aub even nagaan.
@evi03091980 schreef:Technieker is geweest en het probleem ligt buiten, bij fluvius. Het is doorgegeven aan fluvius maar kon weken of maanden duren dat het probleem opgelost zou zijn.....
Oei, geen goed teken. Da's dan de impliciete boodschap om een internetprovider via het Proximus-netwerk te nemen.