Beantwoorden
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

High Definition Audio - AMD werkt niet meer..

Hey,

 

Sinds daarstraks werken mijn build in speakers van mijn pc niet meer. De speakers zitten in mijn scherm ingebouwd.

 

Wat vooraf ging....

Ik had problemen met de Rockstar games launcher dus maakte een support ticket naar Rockstar games. Ik kreeg meteen een auto reply met enkele support artikels:

 

Hello,

 

Thank you for contacting Rockstar Support.

 

If you are having an issue with Red Dead Redemption 2 on PC, or with the Rockstar Games Launcher, please try the steps in this article: https://support.rockstargames.com/articles/360037908634. These steps help resolve many common issues with RDR2 on PC.

 

Dus in mijn geval heb ik de AMD Cleanup software gedownload en daarna de grafische AMD Drivers opnieuw geïnstalleerd. (Ik heb een AMD pc Setup)

 

Dus ik vermoed dat dit komt door de clean up, waardoor mijn speakers niet meer werken...

Mijn bluetooth headset werkt ook nog via pc, maar bedraad geeft hij geen geluid. Dus ik vermoed dat mijn geluidskaart nog wel werkt.

 

Heb Windows ook eens opnieuw geïnstalleerd om te zien of dit het probleem zou oplossen, maar gaf geen oplossing helaas 😟

 

Weet iemand raad?

 

Thx,

Tim

 

Tags (3)
0 Likes
8 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

High Definition Audio - AMD werkt niet meer..

@TMCLS93 

Ga naar Windows instellingen (Windowtoets + letter i is de snelste weg). Klik op Systeem, kies Geluid en kijk welke keuzes je hebt onder Uw uitvoerapparaat kiezen.

0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

High Definition Audio - AMD werkt niet meer..

Ik krijg 2 opties, heb ze beide reeds geprobeerd, normaal is het de PL2288H als luidsprekers in mijn monitor, geen idee wat de andere is...

 

Beide werken helaas niet...en mijn video driver van mijn GPU is up to date.

 

Instellingen pagina Windows 10 Geluidsopties.PNG

0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

High Definition Audio - AMD werkt niet meer..

Als ik de 2de optie selecteer dus de PL2288H, da's de ingebouwde en ik klik in Windows op de geluidsopties om te testen zie ik dat er geluid doorkomt, geluidsbalkje vult groen bij geluid, maar ik hoor niets door de speakers...geluid is dus ook niet gemute. Wel raar dat het via mijn bluetooth headset nog wel werkt. 

0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

High Definition Audio - AMD werkt niet meer..

Ondertussen ook eens externe luidsprekers aangesloten, deze geven wel contact, maar geen geluid, dus de built-in speakers zijn helaas defect....

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

High Definition Audio - AMD werkt niet meer..

@TMCLS93 

Onderaan rechts kan je verschillende icoontjes zien (mogelijk na het klikken van een liggen groter dan teken.

image.png

Als je op het luidsprekericoontje met de rechtermuisknop klikt krijg je een aantal opties. Controleer of je volume wel voldoende aanstaat en als alle instellingen correct lijken en het nog niet werkt probeer dan Geluidsprobleem oplossen.

0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

High Definition Audio - AMD werkt niet meer..

@janne_manNet nagekeken, alles stond open, luidspreker geeft ook intern een signaal, maar de speaker zelf lijkt defect...

 

dus de audio input lijkt defect vermoed ik....omdat ook externe luidsprekers niet werken als ik deze aansluit.

 

Knipsel.PNG

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

High Definition Audio - AMD werkt niet meer..

Als je externe luidsprekers aansluit via de jack plug, moet je zeker zijn dat het de juiste plugs zijn. Standaard zou het een plug moeten zijn voor stereo (twee afscheidingen te zien aan de mannelijke plug. Sommige computers hebben een gemeenschappelijke jackaansluiting voor geluid uit en in. Dan hebben de mannelijke plugs drie afscheidingen.

 

Hoe is je scherm verbonden met de computer? HDMI? USB? anders?

 

 

 

 

 

 

 

0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

High Definition Audio - AMD werkt niet meer..

@janne_man mijn scherm is verbonden via HDMI. Kheb met de externe luidsprekers alle ingangen geprobeerd die pastte, niets werkte. Straks brengt bol.com mijn usb speakers, hopelijk werkt dit wel. 

0 Likes