Beantwoorden
KaeL
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Hikvision incompatible met Docsis 3.0 modem?

Ik krijg een Hikvison camera 2CD2012 maar niet goed werkende op mijn telenet modem router Docsis 3.0 (zwarte uitvoering). Twee andere modellen 2CD2342WD-I en 2CD2542FWD-I werken wel goed.
In de SADP tool van Hikvision zie ik ze verschijnen maar ze verdwijnt ook weer na 1min of zo, om daarna ook weer terug te komen. Maar ik kan geen IP adres of poort wijzigen, er komt een Time out. De camera lijkt constant te resetten (IR gaat telkens aan en weer uit).
Als ik de camera factory reset, lijkt het eventjes goed te werken, ik kan de IP instellen via SADP, en ook via de browser benaderen, maar na enkel uren begint het probleem opnieuw.

 

Diezelfde camera werkt echter perfect op een TPLINK router die aan een Telenet modem-only hangt.

 

Ook met een tweede camera 2CD2012 en een derde 2CD2432F-IW heb ik dezelfde probleem op de docsis 3.0 maar niet op de tplink.
Kabels zijn nagezien, firmware is uptodate.
Geen andere toestellen of kabels, enkel mijn laptop en de camera zijn beide via kabel op docsis 3.0 verbonden.

 

Tags (1)
0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hikvision incompatible met Docsis 3.0 modem?

Heb een tijdje geleden zelfde probleem meegemaakt. Je moet in dit scherm zijn: http://gofile.me/2cZrw/ihd6pOIvx

Eerst reset doen op de camera. Dan via de SAPD software de camera zoeken en het IPadres en paswoord aanpassen. Tot daar zal alles goed gaan. Dan naar Netwerkinstellingen en naar tab NAT. Dit moet je veranderen naar iets anders, even proberen wat maar ik weet het niet meer. Dan pas de poorten aanpassen en na opslaan en automatisch heropstarten zou het nu moeten werken.

Heb ik na een 6-tal resets, en zelfs een  nieuwe camera van Hikvision, gevonden. Dus proberen maar. Het scherm dat je nu hierboven ziet is op een camera met dezelfde problemen geweest ( CD2532F)

De reden dat ik de afbeelding op die manier moet doorgeven is blijkbaar omdat ik teveel afbeeldingen al heb geupload.

Maar dat is een ander topic. Ondertussen opgelost en nu het schermcamera02.PNG

 

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KaeL
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Hikvision incompatible met Docsis 3.0 modem?

Bedankt voor de reactie, ik vermoed dat jij met wat verouderde firmware zit? Ikzelf heb v5.4.5, er lijkt toch redelijk wat anders. Het onderdeel Netwerk is opgesplitst in Basis en Geavanceerd. Op tab NAT noemt 'Poorttoew. aan', bij mij 'Enable UPnP'. Maar ik heb dit niet aanstaan, ik zet die uit om er geen probleem me te hebben (standaard is aan dacht ik). Ik zie dat er bij jou ook nog een tab UPnP is, die heb ik niet, ook tab 802.1X heb ik niet.
Zou ik dan UPnP net wel moeten inschakelen om het goed te krijgen?
Zoals ik zei, na een factory reset werkt alles OK, tot de camera bij een bepaalde setting vraagt om te herstarten,vanaf dan is ze niet meer bereikbaar. Ik heb nu gekozen om niet te herstarten en nu blijft de camera al 2 dagen goed.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hikvision incompatible met Docsis 3.0 modem?

Dit is een scherm dat ik op 3 van mijn camera's krijg. Het zit in elk geval onder geavanceerde instellingen. En hetgeen je vermeld was ook bij mij het geval. Anders contact opnemen via mail met Hikvision Europe. Die zitten in Nederland en je krijgt vrij vlug respons.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KaeL
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Hikvision incompatible met Docsis 3.0 modem?

Bij mij zit het er zo uit, toch heel wat anders, let op de versie in de tweede afbeelding.

Hikvision support weet het ook niet, uiteindelijk stuurde ze me door naar RMA, maar de cams zijn te oud.
Heb jezelf ook een zwarte Docsis 3.0 (zonder AC wifi )? Deed je mogelijks bepaalde instelling op de modem zelf? Ik zette reeds de FW, WDS, uPnP uit maar geen effect?

 

hikvision-nat.JPGhikvision-version.JPG

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hikvision incompatible met Docsis 3.0 modem?

Zet eens enable UPnP. En dan handmatig poorten zetten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KaeL
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Hikvision incompatible met Docsis 3.0 modem?

Momenteel heb ik het goed gekregen.

Ik vermoed dat het probleem was dat ik met conflicterende poorten zat.

Ik had 2 camera's waar de RTSP poort nog op standaard 554 stond.
Nu heb ik dit aangepast en heb geen probleem meer. UPnP staat uit.

0 Likes