Beantwoorden
abel1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

ip camera

Goedemorgen, ik ben nieuw hier. Maar kan iemand mij helpen om mijn camera of afstand te kunnen bekijken? Wat moet ik bij rules toevoegen (zie bijlage).

IMG_1966-19-03-18-09-57.jpeg

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

ip camera

Dat moet volgens mij niet met een firewall rule...

Je dient dit te doen met port forwarding. Je kan daar het IP adres van je camera ingeven, samen met de poort. Indien je dan van buitenaf op het internet naar jouw publiek IP adres surft, met  die port number erbij, wordt je automatisch doorgestuurd naar je camera. 

Het is wel beter om DDNS te gebruiken, ipv het echte publieke IP adres, want dat kan veranderen.

Hier staat uitleg: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Port-forwarding/m-p/14005


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ip camera

Eerst en vooral je camera een vast IP adres geven. Bij een modem/router (HGW) van Telenet zal dit in de range 192.168.0.10 tot 99 moeten gebeuren. Vervolgens pas je de HTTP poort aan of als je liever werkt via een beveiligde verbinding de HTTPS poort. In sommige gevallen de RTSP en /of SDK poort.

Ik neem mezelf als voorbeeld. Een camera staat ingesteld met HTTP op 9090, HTTPS op 9092, RTSP op 9095 en SDK op 9099. Zo kan ik de range 9090 - 9099 forwarden naar het IP adres van mijn camera.

Voor een 2e camera gebruik ik de reeks 9190 tot 9199.

RTSP en SDK zijn poorten die soms gebruikt worden door apps op smartphones of tablets.

Best ook een DDNS account aanvragen. Kan je meestal dan ook instellen op de camera zodat je publiek IP adres automatisch wordt aangepast indien nodig.

Dan kan je uw camera bereiken via publiekIP:poort of DDNSnaam:poort. Bijvoorbeeld mijncam1.hopto.org:9090.

Bij IPv6 is dat met een zogenaamde firewall rule. Maar ik moet eens navragen of de problemen daarmee al zijn opgelost. Bij mij is dat gelukt na persoonlijke tussenkomst van de technische dienst van Telenet die daarmee ook gemerkt hebben dat er nog iets aan hun software mankeerde in "mijn telenet".

Succes

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ip camera

Dit is een mogelijke rule die je kan toepassen (IPv6) maar het kan zijn dat dit niet werkt. Toen ik het gedaan heb waren er problemen en hebben ze dit manueel moeten aanpassen. De instellingen werden niet automatisch aangepast. De betrokken persoon ging het doorgeven zodat ze dit konden corrigeren. Of dit ondertussen gebeurd is weet ik niet.

rulefirewall.PNG

U bent vrij om dit adres te proberen te bereiken. Wat normaal zou moeten lukken, maar vermits je geen paswoord hebt zal je niet verder geraken. normaal is het zo: http://[ipv6adres]:9190



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes