24745
netweters
|
152247
antwoorden
|
20682
vragen
|
Beste Netweters ,
ik struggel al een tijd om mijn fotos en videos van de cameras naar een FTP server te laten overzetten automatisch
ik dacht via Filezilla dit te doen , maar kom er niet toe om het te doen lukken (of zijn hier gebruiksvriendelijkere oplossingen als particulier)
hoe kan ik zo een FTP Server opzetten en hoe dien ik dit in Filezilla te connecteren
ik ben een 100% Leek op dit gebied 😞
Alvast bedankt voor de info en hulp en ondersteuning
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: FTP Server opzetten
je kan een cloud foto/dataopslag optie nemen van google of microsoft of amazon en dergelijke
je kan ook een eigen ftp server computer opzetten, of een NAS bakje met opslag erin hiervoor gebruiken
voor nas en eigen ftp computer, moet je de firewall instellen om ftp door te laten
( op poort 21 en een bereik van nog 100-150 ergens veel hoger, ofzo
afhankelijk van hoe veel gelijktijdige downloadconnecties je wil maken in filezilla)
als het voor kleine bestanden zoals foto's is ook best een groter aantal poorten
aan serverkant
moet je filezilla server installeren op de pc, ( dit is een apart programma) daarin de opslagmap instellen, en een gebruiker aanmaken, , deze lees en schrijftoegang geven tot de map van de computer welke je wil openstellen
(en het netwerkpoortbereik daar invullen )
aan zijde van de foto's,
filezilla client installeren,
connecten op het computer ip adres van de server met de in filezilla server op de andere pc voor de gebruiker gemaakte paswoord en accountnaam,
en de foto's in die map slepen
dan zal filezilla client ze normaal verzetten naar de map op de computer met filezilla server
op een nas hetzelfde, behalve dat je geen filezilla server opzet, maar dit in je nas instelt,
ftp aanzetten bij netwerkmogelijkheden, de nas gebruiker selecteren en daarvoor ftp toelaten,
en de share folder ( de opslaglocatie op de nas) toelaten voor die gebruiker , en ftp