Beantwoorden
Mieleke20
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Hoe IP-cam van buitenaf bekijken?

Beste,

 

Ik heb een IP-cam die ik een 5tal jaar geleden op ons oude adres gebruikte om onze drachtige merrie in de gaten te houden. Nu wil ik die opnieuw gebruiken op ons nieuwe adres.

Op onze eigen wifi heb ik hem gekregen, dus thuis van op mijn pc en gsm kan ik via de camera kijken, zolang ik op onze wifi zit. 

Maar nu is het de bedoeling dat ik ook van op andere locaties het kan bekijken. 

Ik ben al naar mijn Telenet gegaan om te port forwarden en external access te geven, maar op de een of andere manier lukt het niet. Mijn camera heeft al een eigen vast IP-adres. 

Mijn camera heeft 1 poort en bij telenet moet ik begin- en eindpoort invoegen, zowel intern als extern. Wie kan helpen? 

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe IP-cam van buitenaf bekijken?

@Mieleke20  Welk merk camera? En hoe benader je intern je camera? Via een browser door te surfen naar 192.168.x.x zonder meer?

Indien ja in het laatste geval dan moet je gewoon poort 80 forwarden naar dat IP adres.

Dus IP adres camera begin externe poort 80, einde externe poort 80, begin interne poort 80 en einde wordt automatisch ingevuld, protocol beide, en actief zetten en onderaan klikken op wegschrijven of zoiets.

Dat zou moeten lukken

Ja kan dan je camera bekijken via http://publiekIP zonder meer.

Wil je iets meer privacy doe dan het volgende (bijvoorbeeld)

IPadres camera, begin externe poort 33333, einde externe poort 33333, begin interne poort 80 en de rest zoals hierboven.

Dan kan je uw camera bereiken via http://publiekIP:33333

Zo vermijd je dat er iemand per ongeluk op je camera terechtkomt.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes