Beantwoorden
JanW1
Freshman Weetjeslezer
En we zijn vertrokken!

Hoe haal ik mijn modem f3896lg uit de houder?

Hallo,

sinds een aantal maanden bij Telenet en mijn modem is toen in een houder aan de muur geinstalleerd. Alles netjes gebeurd overigens. Ik wil nu echter mijn muur schilderen, maar ik heb geen idee hoe de modem uit de houder te krijgen zonder iets te beschadigen. Deze zit goed vast en ik vind ook nergens een handleiding hoe deze eruit te halen. Wel gevonden hoe te plaatsen: naar beneden en dan naar voren schuiven tot je klik hoort. Maar de omgekeerde weh heeft nog niet tot succes geleid helaas.

Iemand een tip voor mij?

1 reactie
Santa
Experienced Bijna Allesweter
Volop in the game! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? De race is begonnen!

Hoe haal ik mijn modem f3896lg uit de houder?

Om je Sagemcom F3896LG (SmartWifi modem) los te koppelen van een wandhouder of muurbeugel, druk je het modem stevig tegen de achterliggende wand aan.
Schuif het apparaat vervolgens omhoog (of in de richting van de open sleuven van de klem) om de vergrendeling te ontkoppelen.
Stappenplan voor losmaken
  • Kabels losmaken: Haal eerst alle kabels (stroom, coax en netwerkkabels) aan de achterkant los zodat er geen spanning op staat.
  • Indrukken: Druk het modem recht naar achteren tegen de beugel of de muur aan.
  • Schuiven / Optillen: Schuif het modem met enige kracht naar boven totdat de pinnetjes of haken uit de uitsparingen van de wandhouder schieten.