Beantwoorden
Lucas_doubbel
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Hoe overstappen naar modem only

Dag iedereen,

Ik ben van plan om een nieuw netwerk te installeren, ubiquiti Edgerouter x sfp en enkele uap ac ap lite. Nu vraag ik mij af wat ik moet doen met huidige modem/router combo van telenet. Ik lees dat je deze gewoon kan gaan inwisselen naar een modem only? Klopt dit nog steeds? Maakt het wat uit welk abo je hebt? 

 

Bedankt alvast voor de hulp!!

0 Likes
17 reacties
Lucas_doubbel
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Hoe overstappen naar modem only

@jonasc Mijn ouders hebben 200Mbps dus DPI zou hier geen probleem mogen zijn (hier ga ik die 2 UAP-AC-LITE's installeren). Hier twijfel of ik nog een edgerouter x er bij installeer of het hou bij de HGW. Zij hebben ook nog een digibox.  Bij mij zal ik een UDM en 1 UAP-AC-LITE installeren. De pro is buiten mijn budget vrees ik 😞 Wij hebben yugo abonnement (150Mbps) dus geen digibox meer. 

0 Likes
jonasc
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Hoe overstappen naar modem only

@Lucas_doubbelIk ga er vanuit dat je ouders gewone mensen zijn, en geen IT'ers. Ik zou het gewoon bij de HGW houden dan, misschien wel een PiHole voor malware en DNS blocking?

 

Voor bij je thuis zal een UDM zeker volstaan als je maar 150Mbps hebt, hou er rekening mee, de UDM heeft een built-in AP vergelijkbaar met de UAP-NANO-HD, dus dan heb je in principe de UAP-AC-LITE niet direct nodig (tenzij je een grotere afstand moet afleggen natuurlijk).

0 Likes
Lucas_doubbel
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Hoe overstappen naar modem only

@jonasc 

Een PiHole is zeker wel interessant. Zal dit zeker eens bekijken. Had hier nog niet aan gedacht. 

 

Bij mij zal ik een AP installeren als de wifi coverage niet goed genoeg is. Zal eerst testen met de UDM en zie dan wel. Is nu moeilijk in te schatten hoe het signaal zal doorkome . Ik woon in een goed geïsoleerde nieuwbouw met 2 buren dichtbij. 

0 Likes