Beantwoorden
wiso
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your sixth party! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe stel ik een TP-link WIFI extender RE355 in?

Ik wil mijn WIFI signaal versterken en kocht hiervoor een TP-link wifi extender RE355.

Zoals de handleiding het beschrijft heb ik deze via de WPS knop van de router gekoppeld aan mijn netwerk.  Dit leek allemaal zonder probleem te werken.

 

Nu blijkt dat telkens dat mijn laptop heropstart deze wel nog het wifi signaal detecteert, maar ik geen internet toegang heb.

 

Wat dien ik te wijzigen aan de instellingen?

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe stel ik een TP-link WIFI extender RE355 in?


@wiso schreef:

Ik wil mijn WIFI signaal versterken en kocht hiervoor een TP-link wifi extender RE355.

Zoals de handleiding het beschrijft heb ik deze via de WPS knop van de router gekoppeld aan mijn netwerk.  Dit leek allemaal zonder probleem te werken.

 

Nu blijkt dat telkens dat mijn laptop heropstart deze wel nog het wifi signaal detecteert, maar ik geen internet toegang heb.

 

Wat dien ik te wijzigen aan de instellingen?



Welk besturingssysteem?

Als je nog Vista hebt heb je een probleem. Deze slaagt er blijkbaar niet in om internetverbinding te maken via een repeater/extender.

Bovendien moet je extender geplaatst zijn op een plaats waar je nog ruim voldoende ontvangst hebt. Want je kan maar doorsturen wat je ontvangt en dan nog met verlies.- In tegenstelling tot wat beweert wordt is dit geen versterking van je WiFi signaal, maar alleen een doorsturen van het bestaand signaal. Is dit zwak dan zal dit ook zwak doorgestuurd worden.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes