Beantwoorden
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 184
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Hoe toegang tot webcams blokkeren ?

Kan iemand mij zeggen hoe ik in mijn Telenet modem kan instellen hoe ik de toegang tot mijn ip cams kan blokkeren zodat deze niet meer bereikbaar zijn vanaf buitenaf ?

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe toegang tot webcams blokkeren ?

Voor zo ver ik weet zijn die sowieso al beschermd, zeker als jij in die HGW (modem/router) geen portforwarding hebt ingesteld via Mijn Telenet. Ik vermoed dat die IP cams via een app werken? Misschien kan je even zeggen over welke cams (merk, type, model) het gaat. Dat maakt het misschien wat makkelijker om je te helpen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe toegang tot webcams blokkeren ?

Zoals @sb zegt heb je geen toegang als je geen portforwarding instelt. Doe je dit toch dan moet je gasttoegang uitschakelen als dit zou mogelijk zijn. Meestal staat dit standaard uit. Vervolgens een extra login (gebruiker) aanmaken en het obligate admin login uitschakelen of er minstens een heel moeilijk paswoord op zetten. Iets wat je trouwens altijd moet doen, je moet het wel zelf kunnen onthouden natuurlijk. Maar je kan een dialectwoord gebruiken met bepaalde letters als hoofdletter, gecombineerd met een of meerdere leestekens en een aantal cijfers (postcode of zoiets). Bijvoorbeeld Tjoese+Miene*9000 (In het Nederlands: Jas, Plusteken, mijn, sterretje, postcode Gent.) Volgorde kan je ook veranderen en geen Rus of Afrikaan die het kan raden.

Zijn je camera's bereikbaar via een app van de fabrikant waar je zelf geen poorten moet voor forwarden ofzo dan moet je er op betrouwen dat die zijn Cloudtoepassing voldoende beveiligt zodat zijn gebruikers en paswoorden niet gehackt worden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Hoe toegang tot webcams blokkeren ?

@igvfer 

Hoe beveilig je het best een cloud toepassing? Want ik bestuur mijn lichten ook van op afstand via de cloud. En in die app staat niets in over beveiliging. Dus moet ik aan de HGW iets wijzigen? De licht module is aangesloten via ethernet. En werkt thuis gewoon via mijn netwerk. Maar als ik niet thuis ben word ik verbonden via de cloud...

Never trust in Dust
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe toegang tot webcams blokkeren ?

Cloud toepassingen beveiligen kan alleen maar door een heel sterk wachtwoord en zoals ik gezegd heb, er op betrouwen dat de provider zich niet laat hacken (maar zelfs Facebook is al gehackt) en je gegevens die je achterlaat niet door worden verkocht. "Trust in God" zou ik zo zeggen maar ik heb het daar persoonlijk niet zo mee op.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Hoe toegang tot webcams blokkeren ?

@igvfer 

Ok begrepen, mijn wachtwoord is sterk genoeg nu dus hopen dat ze Telenet niet hacken😂

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe toegang tot webcams blokkeren ?

@Domi1963

 

Het is niet de gewoonte om andermans topic te "stelen". Heb je een andere vraag dan die in het onderwerp, maak dan even zelf een onderwerp aan. Zo blijft het overzichtelijk. Tnx!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Hoe toegang tot webcams blokkeren ?

@sb 

Sorry ik zal het niet meer doen.😷

Never trust in Dust